שלמה מן | יום ב' אלול ה׳תשפ״א 10.08.2021

שכונה אדומה; הרב ירוסלבסקי: "לדאוג שהילדים ייבדקו"

לאור מצב התחלואה הקשה בנחלת הר חב"ד, המד"א הרב ירוסלבסקי בקריאה ודרישה מכל אחד לקחת אחריות וללכת להיבדק. הרב קורא גם לערוך בדיקות לילדים • "המצב קשה בנחלה, ילדים הדביקו את הוריהם"
שכונה אדומה; הרב ירוסלבסקי:
הרב ירוסלבסקי, הערב

קריית מלאכי מוצבת גם הערב (שלישי) בצמרת היישובים האדומים בישראל, בסולם הרמזור של משרד הבריאות למדידת התחלואה בקורונה, עם למעלה מ-400 חולים פעילים, ובציון של 9.9 מתוך עשר. רובם של החולים בעיר מתרכזים בשכונת חב"ד בקצה העיר ובשכונות הסמוכות אליה. בתלמוד התורה החב"די, בעקבות התחלואה הגבוהה, אף דחו את פתיחת הלימודים באופן פיזי עד להודעה חדשה.

רבה של השכונה, מזכיר בי"ד רבני חב"ד באה"ק, הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי,פנה הערב בסרטון אישי לתושבי השכונה, ולקהל חסידי חב"ד בארץ, והורה עליהם לשמור באדיקות על הנחיות משרד הבריאות.

הרב קרא לא להביא ילדים שלא נבדקו לנגיף לבתי הספר, וקבע כי מי שאמור להיבדק ולא נבדק אסור לו על פי התורה להסתובב בין אנשים שנבדקו.

"אנחנו נמצאים עכשיו במצב מאוד קשה בקשר לתחלואה בקורונה", אמר הרב. "בארץ ישנם הרבה אנשים שנדבקים ומדביקים והשם ירחם". הרב הוסיף: "לכן בקשתי הנמרצת, בכל לשונות הבקשה שאפשר להגיד, שכל אחד ואחד ילך להיבדק ולוודא כי הוא שלילי לנגיף, ואף לדאוג שהילדים יבדקו גם כן, כדי שלא ידביקו אחד את השני והשם ירחם".

עוד אמר מזכיר בית הדין: "אני מבקש מאוד, זה 'ונשמרתם לנפשותיכם', זה פיקוח נפש, וצריך לעשות את כל מה שמוטל לעשות, וכפי הוראות הרופאים". הרב קבע: "אסור על מי שלא נבדק להסתובב בין אלו שנבדקו, כי זה יכול להביא לתוצאות לא טובות. ובד בבד צריך להיות 'חייך קודמים', ולכן שכל אחד ואחד בעצמו יוודא שהוא בסדר. ועל מי שצריך להיות בבידוד כי יצא חיובי שלא יתחכם ויכנס לבידוד עד תומו".

הרב קרא אף "לשמור ולא להביא ילדים שלא נבדקו לבתי הספר, רחמנא ליצלן". אלו שעושים את זה, אמר הרב ירוסלבסקי, "גורמים נגד גדול". את דבריו חתם: "אני מקווה שכל אחד יעשה את המוטל עליו, על פי הוראות הרופאים, לשמור ולהישמר. לשמור על עצמו ולהיזהר גם לא לפגוע אחרים".

צפו בוידאו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.