מערכת COL צעיר | יום ב' אלול ה׳תשפ״א 10.08.2021

מאורע נדיר: כשהרבי יצא לבקר בתערוכת ציורי אמנות • מרתק

ברוך נחשון היה אברך צעיר, כאשר הגיע לבית חיינו בפעם הראשונה. מסלול החיים שעבר עד אז היה מפותל ויוצא דופן. הוא היה אמן מחונן שמחנכיו הועידו לגדולות • ביחידות יוצאת-דופן הדריך אותו הרבי לקראת שליחותו המיוחדת ודרבנו להמשיך בלימודי האמנות • 15 שנים לאחר מכן יצא הרבי לפתוח את תערוכת הציורים של ברוך נחשון
מאורע נדיר: כשהרבי יצא לבקר בתערוכת ציורי אמנות • מרתק
הרבי בתערוכה

ישנם תמונות שייחודם בולט לעין כל. תמונות המבטאות בלי קול כי הן מסתירות מאחוריהם עובדות מיוחדות. וישנם גם תמונות שבמבט ראשון נראות 'פשוטות' וחסרות כל סיפור ייחודי משלהן. לעיתים זו עוד תמונה בחלוקת דולרים או רגע מהתוועדות שנדמה שיש עוד רבים כמותם. אך כאשר מתבוננים פנימה, אל הפרטים, עלולים למצוא בהם עולם ומלואו. בסדרת הכתבות 'מאחורי התמונות' נתחקה אחר סיפורם של תמונות – מפורסמות או נדירות, ונביא סיפורים ועובדות מרתקות המסתתרות מאחוריהם.


 

פרק שלישי:

הרבי מבקר בתערוכת הציורים

 


 

ברוך נחשון היה אברך צעיר, כאשר הגיע לבית חיינו בפעם הראשונה. מסלול החיים שעבר עד אז היה מפותל ויוצא דופן. הוא היה אמן מחונן שמחנכיו הועידו לגדולות. התחיל את לימודיו בישיבת "כרם ביבנה" אך המשיך אותם ב"תומכי תמימים" בלוד לאחר שנחשף לדמותו של הרב שלמה חיים קסלמן. כעת, לאחר שנה שבה שירת בצבא, וכתום מספר חודשים מחתונתו, הגיע יחד עם זוגתו להתראות עם הרבי בפעם הראשונה בחייו.

 


 

"ואתה תתקן.."

היחידות לה זכה הייתה יוצאת דופן. בין הביטויים ששמע ברוך נחשון מהרבי היו גם המילים - "דורות רבים עברו וחוש הציור בכשרות לא נתתקן. ואתה תתקן..". הרבי הבהיר לצייר הצעיר כי שליחותו נמצאת בתחומי האמנות וכי עליו להמשיך בלימודיו בתחום זה, במטרה לעשות בו שימוש להפצת התורה והיהדות.

בשנה הקרובה למד ברוך נחשון בבית ספר ללימוד אמנות בעיר ניו-יורק. הוא לא תכנן זאת מראש, אלא שהרבי הציע לו לעשות זאת ואף העניק לו 'מלגה' ודאג לשלם על לימודים אלו.


 

הרבי יפתח את התערוכה!

15 שנים חלפו מאז היחידות. ברוך נחשון היה לצייר מחונן, וציוריו החלו להתפרסם בעולם. לאחר תערוכה מצליחה שערך בלונדון, המשיך ברוך נחשון עם ציוריו לניו-יורק. במהלך יחידות בחדרו של הרבי הציע ברוך נחשון – אולי יכניס 2-3 ציורים שצייר לחדרו של הרבי כדי שיוכל להתרשם..

בתגובה, שאלו הרבי – "למה שניים-שלשה? תבדוק את המצב בספריה". נחשון הגיב כי בספריה יהיה מקום רק ל-7-8 ציורים, והרבי הפנה אותו לבניין המשרדים הסמוך ל-770 ואמר "ואני אהיה הפותח". כלומר, הרבי יהיה המבקר הראשון בתערוכת הציורים!

 


 

חמישים דקות באולם התערוכה

היה זה מחזה נדיר. הרבי יצא מבניין 770 ועלה במדרגות כדי לבקר בתערוכה המיוחדת. כל חברי צוות המזכירות נלוו לרבי והשתתפו בביקור יוצא-הדופן.

במשך חמישים דקות ארוכות ביקר הרבי בתערוכה. הרבי הביט על כל הציורים והעיר על פרטים שונים מהם. מן ההערות היה ניכר היחס המדוקדק של הרבי לכל פרט שנראה בציור.

לימים, סיפר ברוך נחשון:

"בסוף הביקור שאל אותי הרבי אם הצלחתי למכור משהו. עניתי בהומור שאנשים שמעו את המחירים והתעלפו. חייך הרבי ואמר: "תמכור לאנשים בריאים". אגב, בפעם אחרת שהייתי בניו יורק שאל אותי הרבי אם ציירתי משהו במשך שהותי בעיר. עניתי שהיה לי מצב רוח שחור ולכן לא ציירתי. על כך הוסיף הרבי: "בכל מקום אליו אתה מגיע, יהיו איתך מערכת צבעים ומכחול. כשעברתי בהזדמנות אחרת ב'כוס של ברכה' הרבי נתן לי בקבוק משקה והורה לי להוסיף לציורים שלי. מאז, עד שאזל הבקבוק, הייתי מוהל טיפה לתוך כוס דילול הצבעים המלאה מים".

בתמונות נראה הרבי כשהוא עובר בין הציורים בתערוכה, וכן כשהוא יוצא מבניין המשרדים הסמוך ל770.

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כתבה מעניינת ישר כוח
ג' אלול ה׳תשפ״א
אם אפשר להתפלל עליו לרפואה שלמה: רפאל ברוך בן לאה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.