מערכת COL צעיר | יום ב' אלול ה׳תשפ״א 10.08.2021

מסביב לעולם: מפולת סלעים מוטטה גשר ענק בהודו. צפו

על כפר הפטפטנים הספרדי שמעתם? כעת הוא מבקש הכרה עולמית בייחודיותו • סוכנות החלל האמריקנית מחפשת מתנדבים המוכנים לשהות במתחם המדמה חיים במאדים • מסביב לעולם  
מסביב לעולם: מפולת סלעים מוטטה גשר ענק בהודו. צפו
צילום מסך

 

// מסביב לעולם //

 


רוצים לחיות במאדים?

פרוייקט חדש של סוכנות החלל האמריקנית קורא למתנדבים להצטרף למשימה מאתגרת; מתחם מיוחד הוקם במרכז החלל ג'ונסון שבטקסס, המדמה את החיים על כוכב־הלכת מאדים, ובנאס"א מחפשים מי שיסכים לחיות במתחם הקטן (בגודל 150 מטר מרובע), במשך שנה שלימה.

החיים במתחם דורשים הסתגלות לתנאים בלתי רגילים כמו אלו שניתן למצוא במאדים. המשימה קורצת לחובבי התחום – כאלו שחלמו לטוס לחלל אבל בינתיים עוד לא ממש יכולים. כעת, יכולה המשימה להעניק להם חוויה של "כמו מאדים".

 

צילום: shutterstock


מה נדרש לשם כך? האמת, שזה לא כל-כך פשוט. רשימת התנאים לא ארוכה, אך גם לא פשוטה. על המועמדים להיות בטווח הגילאים שבין 30 ל-55, בנוסף עליהם להחזיק בתארים אקדמאיים בתחומים מסויימים, והעיקר – נדרש שיהיה להם נסיון של לפחות 1,000 שעות טייס. טוב, אולי זה לא כל כך בשבילנו.

 

מפולת סלעים בהודו

תופעת גשמי ה"מונסון" המכה בהודו מידי פעם מוכרת ורגילה. אך הפעם גררו איתם הגשמים העזים גם נזקים נוספים ותופעות לא-רגילות.

לפני כשבועיים, לאחר גשמים עזים שהציפו אזורים שלמים לאורף חופה המערבי של הודו, נאלצו הרשויות לפנות תושבים שהתגוררו במקום על מנת שיוכלו לשחרר סכרים גדולים שכמעט ועלו על גדותיהם.


צפו במפולת פוגעת בגשר:


ריבוי הגשמים והמים גרמו בעקיפין גם לנזקים אחרים. ביניהם, הורגשה מפולת ענק של סלעים שהתרגשה על הכפר צ'יטקול שבסמוך להרי ההימאליה ההודיים. הגשמים הרבים גרמו לאדמת ההרים להתפורר מעט, וכתוצאה מכך התנתקו מספר סלעים ממקומם ויצרו מפולת.

מפולת הסלעים פגעה בגשר שהוביל לכפר והרסה אותו לחלוטין. תיירים שטיילו במקום הנציחו את רגעי המפולת במצלמתם, והסרטון הפך לויראלי בכל העולם.

 

כפר הפטפטנים

אלגר הוא שמו של כפר קטן בדרום ספרד. בימים האחרונים עלה שמו של הכפר השקט לכותרות לאחר פנייה יוצאת דופן מצד ראש הכפר הצעיר לארגון האומות המאוחדות (האו"ם). בפנייתו ביקש מר חוסה קרלוס סנצ'ס מארגון האו"ם להכיר בייחודיותו של הכפר הקטן כמקום שבו מתקיים מנהג ייחודי שאין דומה לו.

במה מדובר? לטענתו של סנצ'ס מקפידים תושבי הכפר מידי ערב לקיים "שיחות באוויר הפתוח". זהו מנהג שתושבי הכפר מקפידים עליו כבר עשרות שנים, והוא מאפיין אותו במידה רבה, מסביר ראש כפר הפטפטנים.

 

מראה ציורי בכפר אלגר שבספרד | צילום: shutterstock


 

הכפר ביקש מהאו"ם להכיר בייחודיותו ולהעניק למנהג הפטפוט את מעמד "מורשת עולמית בלתי מוחשית", כמו זה שהאו"ם נוהג להעניק במקרים של מנהגים ייחודים במקומות אחרים.

גם אם האו"ם לא ייענה לבקשה המוזרה, הרוויחו תושבי כפר אלגר ביושר נושא מעניין לשיחה.

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.