מערכת COL צעיר | יום א' אלול ה׳תשפ״א 09.08.2021

יוני דואר והמוני כיכרות: העובדות שלא הכרתם על צרפת

צרפת היא אחת המדינות הגדולות באירופה, וחיים בה מאות אלפי יהודים • הכירו שמונה עובדות מעניינות ויוצאות דופן שככל הנראה לא ידעתם על מדינת הקוראסון והבאגט • 8 עובדות
יוני דואר והמוני כיכרות: העובדות שלא הכרתם על צרפת
shutterstock

 

8 עובדות שלא הכרתם

על צרפת

 

צילום: shutterstock


 

1

מדינת צרפת, על שלל אתריה יוצאי הדופן, היא המדינה המתויירת בעולם עם כ-80 מיליון תיירים בשנה. טוב, כך לפחות זה היה עד הקורונה.

לשם ההשוואה ניתן לציין שבארצות הברית מבקרים כ-60 מיליון תיירים בשנה.

 

2

בימים עברו הייתה צרפת אחת הממלכות ששלטו בחלקים גדולים מהעולם. עד היום, שייכות מדינות שונות בעולם לרפובליקה הצרפתית ועומדים בכפוף לממשלתה. מבחינה זו מחזיקה צרפת באחת השיאים המעניינים בעולם – 12 אזורי הזמן שתחת שליטתה רחוקים זה מזה במידה שלא מוכרת באף מדינה אחרת.

 

צילום: shutterstock


 

3

אחד הסמלים המפורסמים של צרפת הוא מגדל אייפל. לא לחינם מודלקת לצידו מידי שנה החנוכיה החב"דית הגדולה..

לא רבים יודעים אך המגדל נבנה עבור תערוכה מיוחדת שנערכה בפריז לפני כ-120 שנים, ועל פי התוכנית המקורית היה אמור להיות מפורק מיד לאחר שתסתיים. העובדה שהוא התגלה כאנטה מעולה לקליטת גלי רדיו הקנתה לו את הזכות להמשיך לעמוד עד היום.

 

4

לו ייקלע תושב פריז לארצנו הקדושה, ויתקל בתמרור "עצור" – סביר להניח שלא יבין במה מדובר. המציאות מגלה, שבכל רחבי העיר פריז הגדולה ישנו רק תמרור יחיד של "עצור"!

 

צילום: shutterstock


 

5

לא תאמינו, אבל זה אמיתי לחלוטין: ממש כמו לפני מאות בשנים, צבא צרפת עדיין מחזיק בכ-150 יונים למשלוח דואר. מה ששמעתם. מסתבר שהיונים עומדים מוכנים להעביר מסרים דחופים, במקרה שבו יקרסו כל שאר אמצעי התקשורת במדינה. מדהים.

 

6

צרפת היא אחת המדינות השיאניות במספר כיכרות התנועה המצויים בשטחה. האגדה אומרת שלמעלה ממחצית כיכרות התנועה בעולם נמצאות בצרפת!

 

יהודים ברחובות צרפתצילום: shutterstock


 

7

כבר לפני כ-200 שנים (בשנת תקס"ח) הקים נפוליאון את מוסד הרבנות הראשית של צרפתית המכונה "קונסיסטואר". מוסד זה קיים עד היום, והעומד בראשו משמש בתואר הרשמי של הרב הראשי לצרפת.

 

8

כ-500 אלף יהודים מתגוררים כיום בצרפת. זוהי הקהילה היהודית השנייה בגודלה בחו"ל, לאחר ארצות הברית. רובם של יהודי צרפת כיום הם יוצאי מדינות צפון אפריקה, כגון מרוקו, תוניס ואלג'יריה שהיגרו לצרפת בתקופה שבה היו מדינותיהם תחת שליטה צרפתית.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.