שניאור דייטש | יום כ"ז אב ה׳תשפ״א 05.08.2021

הנהלת הישיבה הגשמית של 'קבוצה' מתנערת ממכירת 749

כפי שדיווחנו כאן לראשונה ב-COL, בניין הפנימיה ב-749 איסטרן פארקווי, מול בית חיינו 770, נמכר לאחרונה לאנשי איגוד תלמידי הקבוצה - גוף שהוקם בשנים האחרונות כמסגרת אלטרנטיבית לישיבה ב-770, לתלמידי ה'קבוצה' • במכתב הבהרה שהגיע לידי COL, הנהלת הישיבה הגשמית מתנערת מהמהלך וטוענת כי נעשה על ידי חברי ועד העמותה של הבניין בשל קשיים כלכליים ו"על דעת עצמם"
הנהלת הישיבה הגשמית של 'קבוצה' מתנערת ממכירת 749
מכתב ההבהרה על רקע בניין הפנימייה '749'

כפי שדיווחנו כאן לראשונה ב-COL, בניין הפנימיה ב-749 איסטרן פארקווי, מול בית חיינו 770, נמכר לאחרונה לאנשי איגוד תלמידי הקבוצה - גוף שהוקם בשנים האחרונות כמסגרת אלטרנטיבית לישיבה ב-770, לתלמידי ה'קבוצה'.

במשך עשרות שנים משמש הבניין כפנימייה לתלמידים המבוגרים, הלומדים בישיבה ב-770, והרבי אף ערך ביקורים בו בשנים קדמוניות בליל הסדר. בשנים האחרונות הבניין מתנהל ללא כל מסגרת רשמית. המגורים בו עוברים בירושות מבחור לבחור כמעט ללא כל פיקוח.

מאבקים משפטיים ניטשו סביב הבניין בשנים האחרונות. כתוצאה מכך הוא נזנח באופן משמעותי. החשמל בו נותק לא אחת ועוד שורה של קשיים. בהנהלת הישיבה ב-770 הרימו לבסוף ידיים והחליטו, כאמור, בתום משא ומתן, למכור את הבניין ל'איגוד תלמידי הקבוצה' - בשלוש מיליון דולר. במוסף האיגוד ישלם 3 מיליון דולר הוצאות משפט.

הצפי הוא כי בתקופה הקרובה יעבור הבניין שיפוצים. גורמים ב'איגוד תלמידי הקבוצה' אומרים כי הם עושים מאמצים שלא להוציא מהבניין כמות גדולה של בחורים המתגוררים בו כעת.

• 

על פי הפרסום הראשוני, הנהלת הישיבה המרכזית ב-770 היא זו שביצעה את מהלך המכירה. אולם במכתב שהגיע כעת לידי COL, כותבים חברי ההנהלה הגשמית, הרב משה מאיר גלוכובסקי והרב בן ציון שטאק, כי לא ההנהלה היא זו שביצעה את המהלך למכור את הבניין כאמור לגוף אחר, וכי מדובר בחברי ועד העמותה של הבניין שעשו זאת 'על דעת עצמם', לאחר ש"נתקלו בקשיים כספיים מצד סיבות שונות ומשונות".

במכתב ההבהרה כותבים המנהלים בין היתר:

"במענה לשאלת רבים:

התפרסם בימים האחרונים, אשר כאילו הנהלת הישיבה המרכזית תות"ל ב-770 מכרה את הבניין 749 איסטערן פארקווי לגוף אחר.

כפשוט, הנהלת הישיבה לא היתה מוכרת ח"ו פנימיה של הישיבה לגוף אחר.

"לאחרונה, חברי הועד של העמותה נתקלו בקשיים כספיים מצד סיבות שונות ומשונות שאין כאן המקום להאריך ובגלל זה החליטו חברי הועד של .U.L.Y, על דעת עצמם, למכור את הבניין של 749 לגוף אחר."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.