מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשפ״א 02.08.2021

הנהלת הישיבה מכרה את בניין 749 ל"איגוד תלמידי הקבוצה"

בתום משא ומתן, ואחרי סאגה משפטית מתמשכת, הנהלת הישיבה המרכזית ב-770 מוכרת את בניין 749 ל"איגוד תלמידי הקבוצה" • פרטי ההסכם טרם נודעו. הצפי כי הבניין יעבור שיפוצים בקרוב וישוכנו בו בחורים צעירים
הנהלת הישיבה מכרה את בניין 749 ל
בניין 749 מול 770 (צילום: colive)

הנהלת ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית ב-770 מכרה לאחרונה את בניין הפנימיה ב-749 איסטרן פארקווי, מול בית חיינו 770, לאנשי איגוד תלמידי הקבוצה - גוף שהוקם בשנים האחרונות כמסגרת אלטרנטיבית לישיבה ב-770, לתלמידי ה'קבוצה'.

במשך עשרות שנים משמש הבניין כפנימייה לתלמידים המבוגרים, הלומדים בישיבה ב-770, והרבי אף ערך ביקורים בו בשנים קדמוניות בליל הסדר. בשנים האחרונות הבניין מתנהל ללא כל מסגרת רשמית. המגורים בו עוברים בירושות מבחור לבחור כמעט ללא כל פיקוח.

מאבקים משפטיים ניטשו סביב הבניין בשנים האחרונות. כתוצאה מכך הוא נזנח באופן משמעותי. החשמל בו נותק לא אחת ועוד שורה של קשיים. בהנהלת הישיבה ב-770 הרימו לבסוף ידיים והחליטו, כאמור, בתום משא ומתן, למכור את הבניין ל'איגוד תלמידי הקבוצה' - הנשלט בידי בוגרי ישיבות חח"ל בצפת - בשלוש מיליון דולר. במוסף האיגוד ישלם 3 מיליון דולר הוצאות משפט.

הצפי הוא כי בתקופה הקרובה יעבור הבניין שיפוצים. גורמים ב'איגוד תלמידי הקבוצה' אומרים כי הם עושים מאמצים שלא להוציא מהבניין כמות גדולה של בחורים המתגוררים בו כעת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.