מערכת COL צעיר | יום כ"ו אב ה׳תשפ״א 04.08.2021

משרבטים תוך כדי שיחת טלפון? זאת הסיבה והיא מעניינת ממש

אם גם אתם מקשקשים ומשרבטים תוך כדי שיחות טלפון, אתם יכולים להיות רגועים. זה קורה לרבים מאיתנו, ולא לחינם • זה עוזר לריכוז ומשפר את הזיכרון, ולא – אין שום סיבה להפסיק עם זה • נפלאות הבורא
משרבטים תוך כדי שיחת טלפון? זאת הסיבה והיא מעניינת ממש
shutterstock

 

 

 

תתפלאו לגלות:

למה אנשים משרבטים כשהם מתרכזים?

 

 

 

אם גם אתם מקשקשים ומשרבטים תוך כדי שיחות טלפון, אתם יכולים להיות רגועים. זה קורה לרבים מאיתנו, ולא לחינם. חוקרים שונים תמהו במשך השנים כיצד רבים כל-כך מאיתנו רכשו את המנהג המוזר הזה, ובעיקר – עד כמה הוא משפיע עלינו?

אנחנו מכירים את ההרגל הזה ממקומות רבים, ולאו דווקא משיחות טלפון. חלק מאיתנו זקוק לשרבט במהלך שיעורים מורכבים, וחלק אחר יעשה זאת בשעת שיחה רצינית. מדוע זה קורה לנו?

 

קרדיט: shutterstock


 

 

// משפר את הזיכרון

אחד החוקרים שנדרשו לנושא הייתה פרופ' ג'קי אנדרדה ממחלקת הפסיכולוגיה של אוניברסיטת פלימות' שבאנגליה. פרופ' אנדרדה עקבה אחרי אנשים רבים שנהגו לשרבט על הנייר בזמנים מסויימים, ולקחה קבוצות של מתנדבים כדי לבחון כיצד השרבוט משפיע בשעת מעשה על יכולותיהם. התוצאות היו מדהימות.

במהלך מחקרה התברר לפרופ' כי יכולותיהם של אלו הנוהגים לקשקש על הנייר בשעה שהם מתרכזים משתפרות בצורה משמעותית. הסתבר כי הקשקוש הבלתי-מכוון הזה מועיל ומשפר את זיכרונו של המצייר ומאפשר לו להבין ולזכור לאורך זמן את הפרטים להם נחשף.

מה הסיבה לכך?

ניקח לדוגמה שיעור בכיתה. גם כאשר אנחנו מתאמצים ומאזינים לתוכן השיעור, איננו מצליחים להעסיק בכך את כל המוח כולו. חלקים גדולים מן המוח נותרים בלתי פעילים. הקשקוש הבלתי-מכוון 'תופס' את החלק במוח שאיננו מתאמץ להתעסק בחומר השיעור ושומר עליו שלא ימשוך את המוח הפועל לדמיונות ולחלימה בהקיץ בטעות.

 

קרדיט: shutterstock


 

 

// שימוש בחושים נוספים

מחקרים נוספים טוענים כי כאשר המוח נחשף למידע שבלמידתו שותפים חושים רבים יותר, הוא מצליח 'לקלוט' חלקים גדולים מהנלמד ובצורה טובה יותר; אינו דומה לימוד שמעורבים בו גם הראיה ויכולת המישוש, לכזה שעושה שימוש בכוח המחשבה בלבד. השימוש בציור מחזק את ההבנה והזיכרון של הדברים.

אז.. מי שחשב לנסות להפסיק עם הנוהג המוזר – כדאי שישקול שוב. ומי שטרם הצטרך לחבורת המקשקשים – זו ההזדמנות!

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.