מערכת COL | יום כ"ג אב ה׳תשפ״א 01.08.2021

קידוש שם ליובאוויטש: תות"ל קרית אתא חותמת שנה בספר חדש

זה עתה יצא ממכבש הדפוס: עם סיום מחזורה הראשון של ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש בקרית אתא – שנת ה'תשפ"א, ולקראת כ"ף מנחם־אב, יום הילולת הרה"ק הרלוי"צ זצ"ל אביו של הרבי, הופיע ספר "פלפולא דאורייתא", עליו עמלו חמשה עשר התלמידים השלוחים ובו למעלה מ־550 עמודים • כהוספה, לקט ייחודי ונדיר ביותר ממכתבי כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, העוסקים בהפצת היהדות והמעיינות בעיר קרית אתא, בתוספת מראי מקומות, ודברי רקע למאורעות • הספר מוגש כאן ב-COL בפרסום ראשון, במהדורת קריאה והורדה
קידוש שם ליובאוויטש: תות
תמונת מחזור ראשונה של בוגרי שיעור ד' במגדל העמק. בתמונה: הרב חיים שלמה דיסקין רב העיר קרית אתא, וראשי הישיבה. בצד ימין: שער הספר החדש

 

 

דבר כזה עדיין לא היה: עשרות רבני קהילות מקרית אתא וסביבותיה השתתפו בקובץ מיוחד של ישיבת תומכי תמימים קרית אתא. הספר יופץ למרכזי התורה בקרית אתא ולרבנים בכל אתר ואתר בהתאם לרצונו הק' של הרבי.

 עם סיום מחזורה הראשון של ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש בקרית אתא – שנת ה'תשפ"א, ולקראת כ"ף מנחם־אב, יום ההילולא דהרה"ק הרלוי"צ ע"ה, אביו של נשיא דורנו כ"ק אדמו"ר, הופיע ספר "פלפולא דאורייתא", עליו עמלו 'התלמידים השלוחים', הם חמשה עשר תלמידי הישיבה, ובו למעלה מ־550 עמודים.

הספר כולל כחמישים וחמשה פלפולים וביאורים, בכל מקצועות התורה, ובפרט בתורתו הרחבה של נשיא דורנו, פרי עטם של תלמידי ורבני הישיבה, וכן רבנים ומרביצי תורה מכלל הקהילות בעיר קרית אתא  ובסביבתה, כהמשך ישיר לקשר שיצרה הישיבה עם כלל החוגים בעיר.

בנוסף לכך נוספו פלפולים בפרסום ראשון של רבני העיר מדורות עברו ביניהם של גאב"ד מאקווא זצוק"ל בעל ה"עטרת משה", הגאון רבי בנימין מנדלסון זצ"ל (שהיה גאב"ד קרית אתא לפני שעבר לקוממיות) ובנו יבלט"א הגה"ח ר' ישראל יצחק מנדלסון שליט"א גאב"ד קוממיות ירושלים.

כהוספה, בא בסיום הספר לקט ייחודי ונדיר ביותר ממכתבי כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, העוסקים כולם בעידוד, הוראות והנחיות להפצת היהדות והמעיינות בעיר קרית אתא. המכתבים נערכו בתוספת מראי מקומות, ודברי רקע למאורעות.

הספר מוגש כאן במהדורת קריאה והורדה.


'פלפולא דאורייתא' - להורדת הספר המלא - לחצו כאן>>>


בראש־חודש אלול אשתקד נפתחה הישיבה, אשר להקמתה נשלחו "תלמידים שלוחים" מהישיבה הגדולה במגדל העמק, ומאז קמה וגם נצבה לשם ולתהלה, בפעולות רבות בהפצת היהדות והמעיינות בקרב אנשי העיר, בהשפעת רוב ברכות מהמשלח להצלחה מופלגה.

הקמת הישיבה הייתה בהתאם להוראת כ"ק אדמו"ר בשנים האחרונות לתלמידי התמימים (החל מברכת התמימים בערב־יוהכ"פ ה'תשמ"ט) – להשתדל בפתיחת סניפים נוספים של ישיבת תומכי תמימים, בכל מקום ומקום השייך לזה.

את החידוש והחילוק שנוצר בעיר עם פתיחתה של ישיבת תומכי תמימים, מגדיר רבינו בשיחתו הק' מש"פ וישב תשנ"ב (בנוגע לבירור מדינת צרפת, ולקמן בתרגום ללה"ק):

"עד לאופן, שנוסף לזה שנשיא דורנו נותן כח להמשיך קדושה גם בתחתון (אבל זה יכול להיות דוקא באופן שהקדושה נמשכת ממקום שני, מקומו של נשיא דורנו) – נותן הוא כח, שבמקום זה גופא נעשה מקום ומקור של תורה, ע"י ייסוד ישיבת תומכי תמימים שם, כמו בליובאוויטש לכתחילה, כאילו שזה דבר עצמאי, ואינו זקוק להשפעה מהמקור, כיון שהוא נעשה בדיוק כמו הענין עצמו".

ומאריך שם בחידוש שנוסף בזה, כאשר "מדפיסים שם (והדפיסו גם בעבר) דברי תורה, בתורת הנגלה ותורת החסידות, כולל – חידושי תורה, שגם זה מדגיש איך שצרפת וכו' נעשים מקור לעניני תורה לכל העולם כולו, שאחרים מקבלים מעניני התורה שמדפיסים שם, ויכולים ללמוד בהם ואותיות מחכימות וכו'. ע"כ.

במערכת מקוים, אשר תהיה הוצאת הספר לנחת רוח כ"ק אדמו"ר, ותזרז ותפעל את התגלותו בגאולה האמיתית והשלימה, שאז "תורה חדשה מאיתי תצא", ובקרוב ממש.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.