מנדי ברגר | יום כ"א אב ה׳תשפ״א 30.07.2021

מדוע הפרופ' החב"די ביקש לבדוק את המזוזות של ח"כ גפני?

ערב החתונה של נכדתו הבכורה של חבר הכנסת הרב משה גפני, הוא קיבל התקף לב לא עלינו והובהל למעייני הישועה בבני ברק, שם טיפל בו במסירות פרופסור סורקין והבחין תוך כדי שיש חסימה קשה שלא נותנת להמשיך בטיפול מציל חיים • שליח הרבי בחדרה, הרב יוחנן בוטמן, עם טור אישי לקראת שבת פרשת עקב
מדוע הפרופ' החב

ערב החתונה של נכדתו הבכורה של חבר הכנסת הרב משה גפני, הוא קיבל התקף לב לא עלינו והובהל למעייני הישועה בבני ברק, שם טיפל בו במסירות פרופסור סורקין והבחין תוך כדי שיש חסימה קשה שלא נותנת להמשיך בטיפול מציל חיים.

פרופסור סורקין חסיד חב"ד יודע מה שהרבי אומר שבמקביל לטיפול הרפואי יש לטפל גם בכיוונים אחרים. התקשר מיד לבני המשפחה ואמר להם גשו בדחיפות הביתה לבדוק את המזוזות!

הם פתחו את הקלפים של המזוזות ונדהמו לגלות באחת מהם פגם חמור במילים "על לבבכם". הסופר תיקן, הרב גפני ב"ה החלים והגיע לספר את נס ההצלה האישית שלו מעל בימת הכנסת. 

בכל מזוזה כתובות שתי פרשיות מהתורה, אחת מהם כתובה בפרשתנו פרשת "עקב". 2 מהמצוות המפורסמות המופיעות בפרשיות אלו הן הנחת תפילין וקביעת מזוזה. את התפילין אנו מצווים להניח מידי יום, ואילו את המזוזה קובעים פעם אחת בפתח הדלת, וזהו. 

נכון, אנו נוהגים לבדוק את המזוזות בחודש אלול בכל שנה, לוודא שהאותיות לא נטשטשו והמזוזה עדיין כשרה כהלכה, עם זאת איננו נדרשים לשום פעולה נוספת מרגע שקבענו אותה בפתח הדלת.  

הייחודיות של מזוזה היא בנוכחות התמידית שלה, תמיד ניפגש בה כשניכנס או כשנצא מהבית. היא נמצאת שם כדי להזכיר לנו בכל עת, שיש בעל הבית ששומר עלינו הכי קרוב גם אם נלך רחוק. כך גם אנחנו צריכים לשמור אותו קרוב מאוד ללבנו.

לעילוי נשמת הגאון המקובל הרב לוי יצחק שניאורסאהן ז"ל אביו של הרבי מליובאוויטש נשיא דורנו. נפטר בגלות היום לפני 77 שנה בקזחסטאן, כ' מנחם אב תש"ד.

*

צפו בווידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.