מערכת COL צעיר | יום כ' אב ה׳תשפ״א 29.07.2021

הרבי סיפר ברוסית לילדים: "ראבין שניאורסון" לא נכנע!

במהלך כינוס ילדים, שנערך ביום בו מלאו 106 שנים להולדתו של אביו של הרבי. בחר הרבי באופן מפתיע, לומר שיחה בשפה הרוסית • מתוך הסיפור המרתק מתגלה דמותו של רבי לוי יצחק כרב שעומד איתן על שמירת גחלת היהדות גם כאשר נדרשת לכך מסירות נפש
הרבי סיפר ברוסית לילדים:
הרבי בכינוס ילדים

רבי לוי יצחק שניאורסאהן, אביו של הרבי, נודע במסירות נפשו ובעמידתו האיתנה על שמירת היהדות, לצד הדאגה לכלל היהודים בעירו ובמדינתו. בהזדמנות נדירה, במהלך כינוס ילדים שהתקיים כמידי שנה בימי חג-הפסח, בחר הרבי לשתף את חיילי צבאות השם בסיפור מרתק הממחיש את מסירות נפשו של אביו.

כינוס הילדים התקיים ביום י"ח בניסן תשמ"ג, שהיה היום בו מלאו 106 שנים להולדתו של אביו של הרבי. באופן מפתיע, בחר הרבי לומר את השיחה לילדים בשפה הרוסית. במשך השנים אירעו רק מספר פעמים שהרבי אמר שיחה בשפה שאינה יידיש, ושיחה זו הייתה אחת מהם.

 


צפו ברבי מספר על אביו:

קרדיט: Jem


 

לעמוד בתוקף

כך סיפר הרבי (מעובד ומקוצר):

אבי שימש כרב הראשי של דניפרופטרובסק, עיר גדולה באוקראינה, שסיפקה חיטה לחלקים גדולים של רוסיה. לפני חג הפסח כשהגיע הזמן להכין קמח למצות שמורות, יהודים רבים נהרו מרחבי אוקראינה ומכל ברית המועצות על מנת לבקש מאבי שהיה רבה הראשי של דניפרופטרובסק שיעניק ויאשר כשרות לקמח עבור המצות.

על פי בקשת היהודים, אבי קיבל את האחריות, והודיע לרשויות, כי למרות העלות היקרות והתפוקה הנמוכה, הוא חייב להתאים כמה נהלים הייצור שלהם, וכמו כן למנות גם משגיחי כשרות משלו.

בעקבות כך השלטונות האשימו אותו בניסיון לשדוד את המדינה, אך לאחר דין-ודברים הם שלחו את אבי למוסקבה כדי לדון בנושא עם נשיא רוסיה (מיכאיל קלינין) בעצמו. לאחר הפגישה במוסקבה, הוא חזר עם אישור ביד, מלווה בצו רשמי כי ההוראות שלו כהרב הראשי חייבות להתקיים ואסור למנוע ממנו דבר על-אף העלות.

 

מה לומדים מזה?

ההוראה מזה למעשה בפועל: כאשר יהודי רוצה לגדל את ילדיו על פי אמונתו, וכאשר הוא רוצה לראות כל חלק של ההלכה היהודית, הוא צריך רק לעמוד בגאווה מול הרשויות המתאימות. ולא רק שהם לא יפריעו לו, אלא הם אף יפקדו על אחרים לסייע לו גם כן.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.