מנדי שדה | יום י"ט אב ה׳תשפ״א 28.07.2021

השנה - תשמ"א, והמשימה היא: להשלים את הס"ת של הילדים

שנת תשמ"א הייתה ללא כל ספק "השנה" של הילדים • באותה השנה יצא הרבי במבצע "אות בספר התורה של ילדי ישראל" ואלפי חסידים הסתערו על המשימה – לגייס את מאות אלפי הילדים הנדרשים כדי להשלים את הספר הראשון
השנה - תשמ
הכנסת ספר התורה הראשון

פרק ראשון

 

שנת תשמ"א הייתה ללא ספק, "השנה" של הילדים. זה החל מיד בתחילת השנה, כאשר הקים הרבי את ארגון "צבאות השם" – ארגון הילדים הגדול, וקיבל משמעות נוספת במהלך התוועדות י"א בניסן – יום הולדתו של הרבי כאשר הכריז הרבי על המבצע הבא – מבצע כתיבת ספר תורה לילדי ישראל.

 

התעודה לה זוכה כל ילד שנרשם לקניית אות בספר התורה


 

הרבי עוסק בלהט במבצע

בתקופה הקרובה עסק הרבי בלהט בנושא כתיבת ספר התורה לילדים. גם במהלך כינוס הילדים שהתקיים בעיצומם של ימי חול המועד פסח, פנה הרבי לילדים והורה להם לשכנע את חבריהם להירשם ולקנות אות בספר התורה המיוחד.

בכך לא הסתכמה התייחסותו הפומבית של הרבי לעניין; מעבר לקריאה לרשום כמה שיותר ילדים לכתיבת אותיות בספר, עסק הרבי גם בפרטים אחרים, הנוגעים לאופן הכתיבה שלו.

את הספר יכתוב הסופר בבית הכנסת 'צמח צדק' שבעיר העתיקה של ירושלים - הודיע הרבי. מחירה של אות בספר יהיה "דולר" (מחוץ לארצות הברית ניתן לשלם סכום השווה לדולר), ומועד סיום כתיבת הספר יהיה לכל המאוחר ביום כ"ט באלול של אותה השנה – תשמ"א.

 

לוח במטה המבצע בכפר חב"ד המציין את כמות הנרשמים לקניית אותיות מכל רחבי העולם


בהתאם להוראתו של הרבי בעניין, קיבל כל ילד שקנה אות בספר התורה תעודה מהודרת  המאשרת כי קנה אות בספר התורה של ילדי ישראל. בתעודה צויין באיזה ספר מבין חמשת החומשים עלה בחלקו לקבל את האות האישית.

 

הקמת ועד לניהול הפעילות

מי שניהל תחילה, על פי הוראת הרבי, בארגון כתיבת ספר התורה – היו ועד רבני חב"ד בארץ הקודש. עוד באותו היום שבו הכריז הרבי על המבצע, לאחר אסיפה בה הוחלט כי הרב שלמה אהרן הניג שהיה סופר נודע ישמש ככותב ספר התורה, נקנה הקלף עבור הספר המיוחד.

בתוך זמן קצר הוקם 'ועד' מיוחד שהתעסק בריכוז כל פרטי המבצע. הרבנים ביקשו למנות אחראי על הפעילות, ומצאו את הרב שמואל גרייזמן, משלוחי הרבי לארץ הקודש, העוסק בכך עד היום הזה.

 

יוצאים למשימה!

מטה ניהול המבצע הוקם על־פי הוראת הרבי בכפר חב"ד, ומשם שלטו הפעילים הראשיים על התנהלותו ברחבי תבל. החסידים פעלו במרץ כדי להשלים את המלאכה ולהביא את דבר כתיבת ספר התורה לאזניהם של יהודים רבים ככל שניתן. שלוחים שוגרו לבתיהם של גדולי האדמו"רים והרבנים ושיברו את אזנם בדברים על המבצע יוצא הדופן. רשימת הרבנים שקנו אותיות לילדיהם ובני משפחתם הלכה והתארכה, ובעקבותיהם פנו רבים ששמעו על כך לרכוש גם־הם אותיות לילדיהם שלהם.

 


לקול קריאתו של הרבי, יצאו אלפי חסידים לרשום ילדים יהודיים מכל החוגים לקניית אות בספר התורה המיוחד. משנוכחו עד כמה חשובה לרבי הצלחת המבצע, לא נחו ולא שקטו עד שעמדו במשימה הגדולה – רישומם של מאות אלפי ילדים עבור קניית אות בספר. לקראת כ' באב ניתן היה להכריז כי המשימה הושלמה בהצלחה והספר הראשון של ילדי ישראל שלם ומוכן!

 

 

בפרק הבא – כ' אב תשמ"א | מעמד הכנסת ספר התורה הראשון של ילדי ישראל

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.