מערכת COL צעיר | יום י"ט אב ה׳תשפ״א 28.07.2021

תושבים בסידני הופתעו לגלות מי מחטט להם בפחים. משעשע

תושבי העיר סידני שבאוסטרליה התרגלו בשנים האחרונות לתופעה מטרידה; פחי הזבל העירוניים המיועדים להשלכת הפסולת הביתית, החלו להיפתח באופן קבוע על ידי אלמוניים, כשתוכנם מפוזר לעיתים סביב פחי האשפה • מעניין
תושבים בסידני הופתעו לגלות מי מחטט להם בפחים. משעשע
(צילום מסך)

תוכי נבון: תושבי העיר סידני שבאוסטרליה התרגלו בשנים האחרונות לתופעה מטרידה; פחי הזבל העירוניים המיועדים להשלכת הפסולת הביתית, החלו להיפתח באופן קבוע על ידי אלמוניים, כשתוכנם מפוזר לעיתים סביב פחי האשפה.

זאת יש לדעת – באוסטרליה לא מצויים חתולים או בעלי חיים דומים הנוברים בפחי האשפה. עד לפני תקופה קצרה תופעה שכזו לא נראתה שם. משכך, החלו תושבי האזורים שסבלו מהבעיה לפקוח עין ולעקוב אחרי המתרחש כדי להבין מי עומד מאחורי התופעה המציקה.

 

הכירו את הקקדו

התשובה לא אחרה לבוא, והיא הפתיעה את התושבים לחלוטין. חתולים אמנם אין באוסטרליה, אבל תוכים מסוג קקדו יש ועוד איך. ציפורי הקקדו הם מין תוכי מוכר, שלמרות חביבותו יודע להיות גם מעט אגרסיבי לעיתים.

במקרה הזה, הסתבר כי ציפורי הקקדו הם העומדים מאחורי המתחולל בפחי הזבל של סידני. תמונות מפתיעות במיוחד נפוצו באוסטרליה והציגו את הציפורים כשהם פותחים את מכסי הפחים באמצעות מקורם, בזהירות ובתבונה.


ציפורי הקקדו מגלים יכולות מרשימות. צפו:

Twitter


חוקר אוסטרלי החליט לצאת לחקור את התופעה, והתוצאות הפתיעו אותו עד למאוד. מאז שהחל את המעקב - גילה החוקר - התרבו כמות ציפורי הקקדו שידעו לפתוח פחי אשפה. תחילה היו אלו ציפורים בודדות באזורים קטנים בעיר סידני, אך ככל שחלף הזמן הלכה התופעה וגדלה, כשעוד ציפורי קקדו לומדים את השיטה ומצטרפים לחגיגה.

 

תגלית מפתיעה

הפלא הגדול היה גילוי העובדה שהקקדו לומדים זה מזה כיצד ניתן לפתוח פחים. תוכי אחד עקב אחר חברו, למד את העבודה וגם העביר את התורה הלאה – אל תוכי הקקדו הבא.

נסיונות התושבים לעצור את התופעה, באמצעות חפצים כבדים שהניחו על המכסים לא הואילו. הציפורים החכמות למדו ולימדו זו את זו, כיצד ניתן לדחוף את החפצים מן המכסה ולאפשר את פתיחתו!

בימים האחרונים נפוצו סרטונים שגרמו לפליאתם של רבים סביב הגלובוס בהם נראים תוכי הקקדו במלאכתם. זהו אם-כן ההסבר לתופעה המעניינת.

מה רבו מעשיך ה' כולם בחכמה עשית!

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.