יום י"ח אב ה׳תשפ״א 27.07.2021

נכדו של מי שחרט את מצבת אבי הרבי, על דוכן חב"ד בלב ירושלים

הוא זכה שסבא שלו חרט את מצבת אבי הרבי. ביום ים אינו שומר תורה ומצוות, אך כשהייחוס שלו התגלה לשליח במרכז ירושלים - הוא שלף את ידו והניח תפילין. האמן אילן ברוך בראיון לרדיו COL, לקראת יום ההילולא כ' מנחם אב. האזינו
נכדו של מי שחרט את מצבת אבי הרבי, על דוכן חב
צילום: ארי קניג

האומן והצייר אילן ברוך, שזכה וזקנו, ר' גבריאל אחונוב, חרט את מצבתו החדשה של אבי הרבי, העניק ראיון להרצל קוסאשוילי, בתכנית ליל שישי ברדיו COL, וסיפר על זקנו.

לברוך הייתה חוויה אישית לאחרונה עם חב"ד. הוא חלף בירושלים, ברחוב יפו, ונתקל בדוכן הנחת תפילין, שאותו אייש השליח במקום הרב אריה קניג. תחילה סרב להניח, אך שיתף בייחוס שלו. כששמע זאת השליח לא הרפה ממנו עד שנענה והניח.

"החיים בטשקנט תחת כיבוש סובייטי, וקיום אורח חיים יהודי, היה ניסיון גדול בעבור סבא שלי", סיפר ברוך. "סבא תמיד אמר שכאן קל לשמור תורה ומצוות אבל שם זו הייתה מלחמה יום יומית. היה סיפור ידוע על הקמת המצבה בקזחסטן".

הוא התייחס לעבודת האומנות של זקנו, שהובילה לכך שנבחר להיות זה שיחרוט את המצבה. "סבא שלי היה אומן. בן דוד נוסף שלי אמן באבן וגם אני אמן, צייר מקצועי כנראה זה עבר בירושה. ראיתי את סבא שלי מצייר ועושה יצירות אומנות. האומנות באה בתוך המשפחה בהחלט".


להאזנה לראיון המלא


בהמשך סיפר על עבודות הציור שלו, ועל המוטיבים היהודים שלעיתים משלב בהם. "אחרי האסון במירון הייתה טראומה, אצל כולם, והעלתי ספייסבוק שלי תמונה של טלית שהונחה במאה שערים, שנראית בלויה מרוב שימוש, והיא נראית כך עזובה. וציירתי את הציור הזה וכל מי שראה דמעה ירדה מעיניו.

"בגיל 14 ציירתי את הרבי, והציור נמצא אצל אחד מבני המשפחה. בעבר עשיתי פוטרטים. היום אני מחפש כיוונים אחרים בציור". 

האזינו לראיון המלא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.