שלמה מן | יום ט"ז אב ה׳תשפ״א 25.07.2021

לזכות בעל ההילולא: בחור בן 20 נכנס בברית סמוך לציון בקזחסטן

במהלך התוועדות ההכנה ליום ההילולא, עם השליח המוהל הרב אלחנן כהן, הוא שאל את אחד הנערים, תושב העיר צ'יליאבנסק שברוסיה, לשמו ונענה "מישה" - שאינו שם יהודי. ברוח ההתוועדות קיבל מישה החלטה טובה להיכנס בברית מיד למחרת השבת. ואכן, הבוקר נערכה הברית על ידי הרב אלחנן כהן בנוכחות חבריו לישיבת הקיץ. ויקרא שמו בישראל: מיכאל
לזכות בעל ההילולא: בחור בן 20 נכנס בברית סמוך לציון בקזחסטן
תמונות: באדיבות המצלם

עשרות תמימים מישיבת תו"ת במוסקבה בירת רוסיה הגיעו בסוף השבוע האחרון אל אלמטי (אלמא-אטה) קזחסטן לקראת יום ההילולא של הגאון החסיד המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל, אביו של הרבי נשיא דורנו, הטמון בעיר. ביום חמישי השבוע, כ' מנחם אב, יחול יום ההילולא ה-77 שלו. הוא נפטר בעיר בהיותו בגלות, כעונש בידי השלטון הקומוניסטי על הפצת יהדות.

התמימים המוסקבאים משתתפים בישיבת הקיץ "אוהלי לוי יצחק" שנוסדה לפני 11 שנה בידי ר' אברהם שאולזון ור' שמואל שטרן.

במהלך התוועדות ההכנה ליום ההילולא, עם השליח המוהל הרב אלחנן כהן, הוא שאל את אחד הנערים, תושב העיר צ'יליאבנסק שברוסיה, לשמו ונענה "מישה" - שאינו שם יהודי. ברוח ההתוועדות קיבל מישה החלטה טובה להיכנס בברית מיד למחרת השבת. ואכן, הבוקר נערכה הברית על ידי הרב אלחנן כהן בנוכחות חבריו לישיבת הקיץ. ויקרא שמו בישראל: מיכאל.

השמחה המשיכה בערב כשבר מצוה חגיגית נערכה ברוב עם לנער מהקהילה המקומית, שגם שמו היהודי הוא מיכאל.

במדינת קזחסטן  כ-20 אלף נפש המפוזרים על פני 7 קהילות מרכזיות.  

הרב ישעיה אלעזר כהן, רבה הראשי של קזחסטן והשליח הראשי של הרבי במדינה המוסלמית, סיפר כי מטרת ישיבת הקיץ היא שחסידים ילמדו סביב השעון מתורתו של רבי לוי יצחק סמוך לציון הקדוש והשנה היא מוקדשת לעילוי נשמתו של ר' שמואל בן ר' יהושע אליהו רוהר ע"ה, רודף צדקה וחסד, שהיארצייט שלו חל בי"ז במנחם אב.

הרב מוסיף ואומר כי בקהילה נערכים להגעתם של כאלף יהודים מרחבי תבל לקראת יום ההילולא. "משנה לשנה מספר המגיעים לציון גדל בקצב ענק, גם בגלל הרצון לכבד את אביו של הרבי וגם בגלל סיפורי המופתים ה'מתגלגלים' באוהל. השנה, אחרי שנת הקורונה שמנעה מרבים להגיע, אני מעריך שנראה עליה גדולה עוד יותר במספר המשתתפים ואנחנו מצפים לכל אחד ואחת שמגיעים לאוהל כאן באלמטי לקראת כ' מנחם אב".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.