מערכת COL | יום ט"ז אב ה׳תשפ״א 25.07.2021

בנו של הרב עדין שטיינזלץ: "הניח 80 ספרים שניתן להוציא"

לקראת היארצייט הראשון של הרב הגה"ח הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ ע"ה, מי שהתפרסם בכל תפוצות ישראל בשל חיבורו המקיף והמבואר על התלמוד ועוד שורה של חיבורים תורניים חשובים, שיחול ביום שני הקרוב י"ז באב, מתראיין יבדלח"ט בנו הרב מני אבן ישראל בתכנית 'ליל שישי' ב-COL וחושף טפח מהעושר התורני העצום שהותיר אביו ע"ה ועתיד לצאת לאור בשנים הקרובות • המשניות האחרונות שאביו הספיק להגיה לפני פטירתו, פירושו על ה'ליקוטי תורה', תכנית לימודים לבתי ספר בעולם, וגם על הפרוייקט הכי גדול: ארכיון בקנה מידה לאומי
בנו של הרב עדין שטיינזלץ:
משמאל: הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ ע"ה, לצד יבדלח"ט בנו הרב מני אבן ישראל

ביום שני הקרוב י"ז באב, יחול היארצייט הראשון של  הגה"ח הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ ע"ה, מי שהתפרסם בכל תפוצות ישראל בשל חיבורו המקיף והמבואר על התלמוד וזכה לעידוד והוראות מהרבי בהוצאת חיבוריו.

בנו וממשיך דרכו הרב מני אבן ישראל, שעמל במסגרת 'מרכז שטיינזלץ' על המשך הוצאה לאור של ספרי אביו ומורשתו התורנית-לימודית האדירה, מתראיין בתכנית 'ליל שישי' ב-COL להרצל קוסאשוילי וחושף טפח מהעושר התורני העצום שהותיר אביו ע"ה ועתיד לצאת לאור בשנים הקרובות.

מה היה הפרוייקט האחרון שבו עסק אביך ע"ה?

הרב מני אבן ישראל: "הותיר חלל עצום, אני מרגיש כל הזמן שהוא כמו צועק עלי: "תעשה עוד, תעשה עוד. למרות גילו עסק כל הזמן בחיבורים תורניים נוספים.

"הביאור האחרון שהספיק לסיים היה ביאור המשנה, 13 כרכים בצבע. הוא הספיק להגיה את המשניות האחרונות. למרות ה'סטרוק' שעבר, הוא היה המגיה הכי טוב שלנו, בצורה הכי מדהימה. הוא שמר והקפיד שכל מה שמיותר לא להכניס. העורכים תמיד רואים משהו מתומצת ורוצים להוסיף עוד הסבר, אבל הוא נקט בגישה אחרת: שתהיה ללומד הזדמנות ללמוד גם בעצמו.

"המגיה הכי טוב שלנו": הרב עידן אבן ישראל ע"ה


 

היה משהו שהתחיל ולא הספיק לסיים?

"היה פרוייקט של 'מיטב התלמוד' – ריכוז סוגיות מעניינות בגמרא. הוא עבר על כל הש"ס פעם אחת וסימן קטעים מתאימים, והיה צריך לעבור פעם שנייה כדי לצמצם, ואת זה כבר לא הספיק".

יש פרוייקטים ש'מרכז שטיינזלץ' עמל עליהם בימים אלו?

"כבר כעת, ניתן להוציא לאור כ-80 ספרים שהניח. וזה רק חלק מהתמונה. לדוגמא, הוא דיבר כ-400-500 מאמרים. יש אלפי ראיונות שלו בעיתונות, הדתית וגם בעיתונות החופשית. יש פרוייקט שלו על ביאור 'ליקוטי תורה' עם ביאור והרחבה, זה יכול להגיע מאוד רחוק, עם כמה וכמה כרכים, ועוד.

"אנחנו עובדים כעת על תכנית לימוד בבתי ספר, יש בתי ספר בארה"ב ובצרפת שעובדים איתנו. בכל שפה התרגום של הגמרא שונה מהתרגום המקורי.

מה הפרוייקט הכי גדול?

"יש לנו כ-10,000 שעות שיעורי אודיו, 3,500 שעות וידאו, ו-800 כתבים. זה הפרוייקט הגדול בהיקף של פרוייקט לאומי, זה ייקח 'רק' כמה שנים וכמה עשרות מיליונים..."

האזינו לראיון המלא:

מה הספר שהכי נמכר? התלמוד המבואר?

"לספר, "13 עלי שושנה" על תורת הקבלה, מקיף ובהיר, תורגם ל-16 שפות ונמכר במאות אלפי עותקים. סדרת התלמוד המבואר נמכרה עד היום ב-5,000,000 עותקים."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.