שלמה מן | יום ו' אב ה׳תשפ״א 15.07.2021

"בנט חצה את הקווים, שיחפש מצביעים איפה שיש עתיד מוצאים"

ההסבר לסיבוב הפרסה אצל בנט, התגובות הציבוריות שמקבל, והביקורת על חציית הקווים בידי ראש הממשלה החדש ואנשיו: ח"כ עמיחי שיקלי, שהשבוע השתתף באירוע חב"די, מדבר על הכל בראיון לתכנית ליל שישי ברדיו COL
שיקלי עם רה"מ בנט (צילום: דוברות הכנסת)

חבר הכנסת עמיחי שיקלי, עדיין ממפלגת ימינה, שמסב כאב ראש לא קטן לקואליציה ולעמיתיו לסיעה, העניק ראיון הערב להרצל קוסאשוילי, בתכנית ליל שישי ברדיו COL.

את הראיון פתח בתגובות הרבות שמקבל, מצד ציבורים נרחבים, על עמדותיו. כשנשאל אם אלו מנחמות אותו, הגיב: "נחמה צריך במקרה של אסון. אני חושב שסך הכל אני דבק בדרך טובה, והחיזוק והתמיכה הציבורית מאששים את העובדה שציבור גדול - גם של מציבעי ימינה וגם של מציבעי המחנה הלאומי - שהצעד הזה היה נכון. וזה גם אם בצד של ימינה יש גם ביקורות רבות".

>> יש לך הסבר הגיוני, מניח דעת, כמי שמכיר את בנט, לסיבוב הפרסה הזה אצל בנט?

"אני מכיר את האופן שבו בנט רואה את הדברים. הייתי ממשיל את זה לכביש שבסופו יש תהום. מבחינת בנט התהום זה הבחירות החמישיות, הכאוס, שנאת החינם, ולכן הוא עושה הכל בשביל לא ללכת לשם. זה קו החשיבה שלו".

>> הוא משוכנע שפועל נכון בדרך הזו?

"חד וחלק, כוונה טובה. וגם רצון עז להיות בעמדת המושיע. שילוב של אמביציה אישית אדירה וראיית המציאות כמו שתיארתי, שזה כמובן לא משהו שאני מקבל".


להזאנה לראיון המלא >>>


בהמשך שיתף שיקלי בהשתתפות שלו בכינוס החב"די בתל אביב השבוע, בו עסקו בנושאי בית הבחירה. "אני נזהר מלדבר במונחים של חורבן ואסון", אמר שיקלי כשמתייחס לממשלה החדשה. "אני מעדיף לשמור את המילים המשמעותיות לפעמים שבאמת נצטרך אותם. יש כעת מצב שציבור גדול לא מסוגל לשבת יחד בגלל כל מיני סיבות, כמו לא רק ביבי ועוד. אני חושב שמאחורי זה יש ויכוח יותר עמוק, להיכן מושכים את המדינה.

"יש פה קונסטלציה מעניינת, בעצם מלחמת תרבות שיש לה ניאונסים גם על השדה הפוליטי. והדבר העצום הוא שבחלק הישראלי של המפה יש מי שמעדיף ללכת עם המשותפת ורע"מ ובלבד שלא לשבת עם הציבור שומר המסורת והציבור החרדי וזו הטרגדיה הגדולה, לאור ימים אלה".

הוא נשאל על אפשרות חזרה של בנט, בהמשך, למחנה הימין. תשובתו הייתה חד משמעית. "לדעתי אין תקנה", אמר שיקלי. "בנט חצה רוביקון וכל יום שעובר זה רק הולך ומעמיק. אם אתה חלק מהמחנה הלאומי המחנה הזה החליט שהמנהיג הוא נתניהו, וזה חרף כל הניסיונות לשנות זאת. ולכן כשאתה שולל מהמחנה הזה את הבחירה הפוליטית שלו וחובר ליריבים הכי מרים שלנו כולל המשופת, זה נגעת נסעת. אחרי זה אתה כבר לא במחנה הלאומי, חפש לך מצביעים באזור קידום חיוג אזור תל אביב".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.