יום כ"ח תמוז ה׳תשפ״א 08.07.2021

החיים באופוזיציה, חוק האזרחות שנפל והסיכוי שיש לממשלת ימין

הסיבה שחוק האזרחות לא עבר בשנים האחרונות: "לא הייתה כנסת ימנית אמיתית" • החיים באופוזיציה וההיתכנות לממשלת ימין. וגם: מה הסיכוי שנתניהו יעזוב את הליכוד? • ח"כ מיקי זוהר מדבר על הכל - בראיון ל-COL
החיים באופוזיציה, חוק האזרחות שנפל והסיכוי שיש לממשלת ימין
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ברקע השבוע הפוליטי הסוער, והלילות הלבנים בכנסת, התארח הערב (חמישי) בתכנית ליל שישי, בהגשת הרצל קוסאשוילי, חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד).

תחילה התייחס לשינוי הסטטוס בעבודת חברי הכנסת של הליכוד, אחרי התרגלות ארוכת שנים בקואליציה. "אופוזיציה זה דבר מעניין ומתגר", הודה זוהר, והוסיף: "אני חייב לומר במלוא הצניעות שאנחנו עושים עבודה אופוזיציונית לא רעה, ואפילו טובה מאוד, וזה אחרי שנים של עבודה קשה בהנהגת המדינה. וזה כי אנחנו רגילים לעשות ולפעול".

בהמשך צלל זוהר לחוק האזרחות, שהשבוע בתום סאגה ארוכה לא עבר בכנסת. זוהר הסביר מה גרם להוראת השעה הזו שנמשכה עוד ועוד במשך שנים. "מעולם לא הייתה כנסה שבה היו 65 חברי כנסת ימנים שמוכנים ללכת לפי האידיאולוגיה הימנית שלהם", הסביר זוהר. "בשביל לסבר את האוזן: בממשלה הקודמת היה את כחול לבן ולפני זה כחלון ולפיד, ומנעו מהימין לממש את הרצון. הפעם חשבנו שיש כנסת ימנית אמיתית, אבל מה לעשות בחר בנט וסער לא לממש את אידיאולוגיה הימנית אלא להקים קואליציה עם מפלגות כמו מרצ והעבודה ומפלגות אנטי ציוניות כמו רע"מ".

לא היה אתכם כל שיח או דיאולוג מבנט ושקד שתתמכו בחוק?

זוהר: "לצערנו הרב הם פנו לרע"מ. הם חוררו את החוק עוד יותר כדי לשמח את ליבו של מנסור עבאס. אנחנו הצעו להם לקדם את חוק יסוד ההגירה ולפתור בכך את הסוגיה ולשמור על ישראל כיהודית ודמוקרטית. אבל הם שם עסוקים בעניינים האישיים שלהם ולא במה שחשוב לביטחון ישראל".


האזינו לראיון המלא >>


זוהר הוסיף: "אם ימינה וסער ימשיכו בממשלת הפארסה הזו, הדבר היחיד שיוכל להחזיר אותנו להנהגה זה מערכת בחירות, שבה הימין ינצח בלי בנט וסער. רואים כבר עכשיו שבסקרים הם נוגעים באחוז החסימה ואפילו לא עוברים אותו. הציבור לא אהב את הדרך שלהם, ולכן אני חושב שבשורה התחתונה אם וכאשר נלך לבחירות הציבור יצביע אחרת ולא יתן את קולו לאנשים שהולכים נגד האיאולוגיה ובעד הכיסיאולוגיה".

לסיום התייחס לשאלה מדוע לא עוזב נתניהו את הליכוד, ובכך, לדברי רבים, ישחרר את הפקק הפוליטי ויביא בחזרה לעליית הימין לשלטון. "המתפקדים בחרו בו פעם אחר פעם", קבע זוהר. "זה בגלל היכולות שלו. ואנחנו לא מוכנים שאנשים מבחוץ יקבעו לנו מי יעמוד בראש הליכוד. כשהקימו את הממשלה הם, העומדים בראשה, היו בטוחים שנתניהו יפרוש אחרי שבועיים וטעו. הם היו בטוחים בהרבה דברים וטעו. הם כך גם חושבים שהממשלה הזו תמשיך הרבה זמן, אבל הם טועים. אנחנו עושים את עבודתנו, ורואים שהעבודה הלוחמנית שלנו מראה מדוע על הממשלה הזו לא להתקיים. במערכת בחירות הקרובה בעזרת השם נשוב לשלטון".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.