מערכת COL צעיר | יום כ"ז תמוז ה׳תשפ״א 07.07.2021

סיפורו של הארגון החב"די שקם כדי להציל את ילדי ארה"ב

בואו של אדמו"ר הריי"ץ לארצות הברית סימן את תחילתה של מהפכה • ארגון קטן שהוקם תקופה קצרה לאחר מכן ופועל עד לימינו אלה, דואג לחינוכם היהודי של אלפי ילדים יהודיים בבתי ספר ציבוריים מידי שנה • שיעורי לימודי הדת
סיפורו של הארגון החב
shutterstock

בואו של אדמו"ר הריי"ץ לארצות הבית סימן את תחילתה של מהפכה. השינוי הגדול התבטא לימים באותה קריאה מפורסמת – אמריקה אינה שונה! גם על אדמת אמריקה יכולים לפרוח חיים יהודיים!

לאחר הכרזתו של הרבי, שהייתה במידה רבה 'גילוי דעת' כלפי תוכניותיו העתידיות, שוב לא הייתה אמריקה כמו זו שהייתה לפני בואו. פתאום, החלו יהודים מזוקנים לצוץ ברחובות, תלמידי ישיבה שציציותיהם מתנופפות התמלאו בגאווה יהודית, ומוסדות חינוך והפצת יהדות, קמו כפטריות אחר הגשם בניסיון להציל את יהדות ארצות הברית.

 

הרבי עם ילדי של"ה, בכינוס מיוחד בסוכת 770


// חוק חדש

ממש באותם הימים, במהלך החודש הראשון לבואו של אדמו"ר הריי"ץ לארצות הברית, יצא חוק חדש מבית המחוקקים האמריקאי; עד אז, על פי מדיניות ארצות הברית, לא יכלו תלמידי בתי הספר הציבוריים ללמוד במסגרת בית הספר לימודי דת. כתוצאה מכך ילדים יהודיים רבים שלמדו באותם בתי הספר לא זכו ללמוד מאומה על יהדות. מי שהוריו לא התעקשו שבנם ילמד יהדות בבית או במסגרת שיעורים פרטיים, לא זכה לדעת כמעט-כלום על יהדותו. הייתה זאת מציאות מכאיבה ונוראה.

באותו החודש, יצא חוק חדש ששינה את פני התמונה; החל מזמן כניסת החוק לתוקף, הוקצבה שעה שבועית ללימודי דת עבור ילדי בתי הספר הציבוריים. השעה שנבחרה ללימודי דת הייתה השעה האחרונה לשעות הלימודים, בכל יום רביעי.

 

הרבי עם ילדי של"ה, בכינוס מיוחד בסוכת 770


// שיעורי לימודי הדת

מי ששם ליבו לחוק החדש, היה החסיד הרב חיים צבי קוניקוב ע"ה שמיהר לפנות לאדמו"ר הריי"ץ עם המידע החשוב. הרבי ראה בהזדמנות החדשה אוצר של ממש. הוא דחק בארגון ה'מרכז לענייני חינוך' שבראשו עמדו חתנו – הרבי נשיא דורנו, והמזכיר הרב חדקוב, על מנת שיתחילו לפעול במהירות כדי שגם הילדים היהודיים יזכו לשעת לימוד שבועית בענייני יהדות.

קבוצות של בחורים החלו לצאת מידי יום רביעי לבתי הספר הציבוריים. הם פשטו על בתי הספר השונים ברחבי האזור והקהילו את הילדים היהודיים כדי ללמדם מושגים בסיסיים ביהדות. כל ראשי הארגונים היהודיים התייצבו מאחורי הפעילות החדשה. אלו היו פעולות הצלת-נפשות רוחנית של ממש!

 

אלבום הסוקר את פעילות הארגון שיצא לפני מספר שנים


// עד היום

עם השנים התגבשה צורתו של הארגון והוא קיבל את שמו המפורסם "של"ה – שיעורי לימודי הדת".

בשנים הראשונות, כאשר החלו להתקיים מעמדים של 'פאראד' בחזית 770, ובאי הכינוס היו מעטים, היו ילדי ה"של"ה" חלק הארי של המשתתפים.

במשך השנים הפך הארגון לגדול ומקצועי יותר ובמסגרתו מתקיימים עד היום הפעולות השבועיות בבתי הספר, וכן 'קעמפים' לילדי השל"ה, וכינוסים תקופתיים.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.