מנדי ברגר | יום כ"ו תמוז ה׳תשפ״א 06.07.2021

בית הבחירה ב': האריה שהחריב - הוא האריה שבונה | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את השיעור הווידאו השבעים-ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע: בקשר עם "שלושת השבועות" והוראת הרבי ללמוד ענייני "בית הבחירה" בתקופה זו, שיחה נפלאה ומעודדת, בה הרבי מעמיק במשמעות דברי המדרש "עלה אריה במזל אריה והחריב אריאל על מנת שיבוא אריה במזל אריה ויבנה אריאל", ומכך, שחורבן בית המקדש מהווה למעשה תחילת בניית בית המקדש השלישי, שיהיה ברמה נעלית באין ערוך
בית הבחירה ב': האריה שהחריב - הוא האריה שבונה | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את השיעור הווידאו השבעים-ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע: בקשר עם "שלושת השבועות" והוראת הרבי ללמוד ענייני "בית הבחירה" בתקופה זו, שיחה נפלאה ומעודדת, בה הרבי מעמיק במשמעות דברי המדרש "עלה אריה במזל אריה והחריב אריאל על מנת שיבוא אריה במזל אריה ויבנה אריאל", ומכך, שחורבן בית המקדש מהווה למעשה תחילת בניית בית המקדש השלישי, שיהיה ברמה נעלית באין ערוך.

מדוע ה"ילקוט שמעוני" מתאר הן את שלב החורבן ואת שלב הגאולה במוטיב של "אריה"? * התמיהה הכפולה: כיצד אפשר הבורא את חורבן ביהמ"ק היפך האיסור של "בל תשחית"? * וכיצד אפשר הבורא פעולה שהיא היפך האיסור של נתיצת אבן מבית המקדש? * כיצד נאמר על החורבן "מזמור לאסף" ולא "קינה לאסף"? * חורבן הבית - קלקול שהוא תיקון * החידוש הנפלא: תכלית החורבן היא לצורך בניית בית משוכלל יותר * מדוע געתה פרת היהודי פעמיים בזמן החורבן?

הגאולה לא רק אפשרית מעת החורבן, אלא כבר מתחילה מהחורבן * לימוד הלקח מגלות מצרים, שורש כל הגלויות * הביטוי להתחלת הגאולה גם בגשמיות העולם * עבודתנו כעת ממשיכה את הגילויים האין-סופיים * ראייתו הבהירה והמאירה של נשיא הדור * ללמוד ממבטו של הרבי.

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.