שלמה מן | יום כ"ו תמוז ה׳תשפ״א 06.07.2021

לראשונה: שבת גיבוש לשגרירים, המתנדבים של בתי חב"ד בארץ

כמאתיים 'שגרירים' ממעגל המתנדבים של בתי חב"ד בארץ הקודש, הפועלים במסגרת 'קהילה בשליחות' של צעירי חב"ד, התכנסו לשבת ראשונה מסוגה במלון בירושלים. "היינו בהרבה שבתות, אך בשבת כזו מושקעת מעולם לא היינו", אמרה אחת השגרירות. COL מגיש סיקור ותיעוד
לראשונה: שבת גיבוש לשגרירים, המתנדבים של בתי חב
צילומים: צעירי חב"ד

בחודשים האחרונה צומחת תנועת ה'שגרירים' – מעגל המתנדבים של בתי חב"ד בארץ, במסגרת 'קהילה בשליחות' של צעירי אגודת חב"ד. בשבת האחרונה נרשמה עליית מדרגה - קבוצה ראשונה של כמאתיים שגרירים ושגרירות, משמונה בתי חב"ד, עלו ובאו לשבת גיבוש ראשונה מסוגה בירושלים.

צוות 'קהילה בשליחות' השקיע ימים ולילות בהצלחת השבת. בבחירת המלון הושם דגש על רמה גבוהה ויוקרתית, לצד הקפדה על כשרות מהודרת. לשם כך נבחר מלון בוטיק הנביאים בירושלים, מלון יוקרתי ומפנק, עם חדרים מאובזרים ותפריט מגוון.

אל תוך התנאים הגשמיים המעולים, נכנסה תכנית משולשת - לגברים, נשים וילדים. סיור בשוק מחנה יהודה ואירוח בבית חב"ד בשוק עם השליח הרב צבי רודרמן, סדנאות מנהיגות עם ד"ר שמחה ליבוביץ, הרצאות מאת השליח הרב חיים הבר, הפעלה לקהל הנשים עם השליחה הגב' שירה לידר, פעילות מושקעת לילדים לצד ג'ימבורי הקיים במלון ועוד. השלוחים שהגיעו עם משפחות השגרירים נטלו חלק פעיל בתכניה.

מרבית המשתתפים לא ויתרו על הליכה רגלית לקבלת שבת בכותל המערבי. הזמר ר' יוני שלמה, אורח השבת, הוביל את קבלת שבת, וריקוד ענק חתם את התפילה. "זו חוויה של פעם בחיים", אמרו רבים בדרך חזרה מהכותל.

אחד מרגעי השיא נרשם בסעודת יום השבת. לפני קריאת התורה נמכרו עליות לכל המרבה בהפצת יהדות. אחד קנה עלייה תמורת מספר שעות במבצע תפילין, אחר התחייב ללמוד תקיעת שופר, שלישי החליט לארגן שיעור תורה בביתו וכך הלאה. ד"ר שמחה ליבוביץ התנדב למסור סדנת מנהיגות באחד מבתי חב"ד. בסעודת יום השבת הוצעה הסדנא ל'מכירה' בין בתי חב"ד שיחלקו את המספר הרב ביותר של ערכות נש"ק – נרות שבת קודש. הקהילות התחרו ביניהם והמספר עלה ועלה. קהילת חב"ד 'אם המושבות' פתח תקווה, בראשות הרב מרדכי גורליק, זכתה בשל ההצעה הגבוהה ביותר – 2,000 ערכות נש"ק עד ראש השנה הבעל"ט.

"היינו בהרבה שבתות, אך בשבת כזו מושקעת מעולם לא היינו", אמרה אחת השגרירות. האורחים ציינו את ההשקעה בפרטים הגדולים והקטנים, ואת האווירה המיוחדת ששררה במהלך השבת. הם הודו למארגן השבת, השליח הרב יוסף יצחק נוימן, ולצעירי חב"ד שהרימו את הכפפה. השבת התקיימה הודות לסיוע הנדיב של קרן מרומים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.