חרדים10 | יום כ"ו תמוז ה׳תשפ״א 06.07.2021

לאחר שנפל 'חוק האזרחות': השר ממר"צ חשף את ההסכם

לאחר הדרמה הגדולה עם נפילת חוק האזרחות, השר עיסאווי פריג׳ ממר"צ חשף: "ההסכם העניק ליותר מ-3000 משפחות פלסטיניות מעמד חוקי בישראל, לא רצינו לפרסם את זה בגלל הימין" • סמוטריץ: "פריג' חושף את השקרים של שקד. ככה זה כשהשקר הופך לשיטה" • עבאס: "אני דורש מהממשלה לקיים את ההסכם”
לאחר שנפל 'חוק האזרחות': השר ממר
חבר הכנסת עיסאווי פריג` ממר"צ (צילום: ערוץ הכנסת)

כישלון הממשלה להעביר הבוקר (שלישי) את חוק האזרחות – הובילה לסערה גדולה.

“עסקה מושחתת שנתפרה בחשכת הלילה בין בנט לפיד ושקד לבין רע”מ ומר”צ התרסקה הודות למאבק נחוש שניהלה האופוזיציה בראשות נתניהו”, הגיבו במפלגת הליכוד.

בליכוד הוסיפו: “בנט ולפיד רצו לקנות שני קולות של רע”מ תמורת הכנסת אלפי אנשים שהיו מעמידים בסכנה את זהותה הציונית וביטחונה של מדינת ישראל. בעבר, דברים מסוג זה נכפו על ידי החלטות שיפוטיות. הפעם לא הייתה כל הצדקה לעסקת השוחד שנדחתה על ידי הכנסת”.

ח”כ עמיחי שיקלי, גיבור הלילה, הגיב בחשבון הטוויטר שלו להפלת החוק בהצבעה במליאה: “הלילה קיבלנו הוכחה לבעייתיות של ממשלה שאין בה רוב ציוני מובהק. כזו שמתחילה את הלילה עם הארכת חוק לשנה ומסיימת אותו עם הארכה לחצי שנה, שמתחילה עם 1,500 היתרים ומסיימת עם למעלה מ-3,000.

“ישראל צריכה ממשלה ציונית מתפקדת ולא שעטנז שתלוי על בלימה בקולותיהם של רע״ם ומרצ”.

במפלגת ימינה הגיבו בכעס להתנהלות האופוזיציה שהביאה לטענתם לאי אישור הארכת חוק האזרחות. שרת הפנים איילת שקד הגיבה: ״מי שלא ראה את הצהלות של חברי הליכוד והציונות הדתית עם עופר כסיף וסמי אבו שחאדה לא ראה טרוף כזה מימיו. ביחד הם הפילו את חוק האזרחות, חוק חשוב לביטחון המדינה ולאופייה. ניצחון גדול לפוסט ציונות״.

יו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי, בירך על נפילת החוק לאיחוד משפחות: “‏בלמנו מהקואליציה להעביר חוק מחורר שהיה מסכן את ביטחונה של המדינה, גוש הימין הניח את הצעת חוק יסוד ההגירה – חוק שימשיך להגן על ביטחונה של המדינה. אני קורא לממשלה לתת לחוק פטור מחובת הנחה בכדי שכבר מחר נוכל להעלות אותו לקריאה טרומית, האופוזיציה תמשיך להיאבק למען ביטחונה של מדינת ישראל”.

מרכז האופוזיציה, ח”כ יריב לוין, אמר: “הצלחנו הבוקר למנוע את הקומבינה המושחתת של בנט-שקד-רעמ-מרצ, של הפקרת הבטחון ומתן תושבות לאלפי פלסטינים, תמורת שמירה על הכסאות סביב שולחן הממשלה”.

לוין הוסיף: “הבטחנו שניאבק בנחישות בממשלה הרעה הזו, ונמשיך במאבק הזה עד להפלתה. אני דורש מימינה ומתקווה חדשה להצטרף אלינו ולקדם מיד את חוק יסוד ההגירה שהגישה האופוזיציה, על מנת להבטיח באמת את בטחונה ואת אופייה של מדינת ישראל”.

ח״כ יעקב ליצמן: “הלילה הוכח לעם ישראל את מה שאנו יודעים מזה חודש: לממשלה רפורמית שהכריזה מלחמה נגד היהדות וקדשי ישראל אין זכות קיום ואין לה סייעתא דשמיא.

 •

ובנתיים עם הדרמה הגדולה בנפילת החוק, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג׳ ממר"צ חשף הבוקר (שלישי) את הסכם הפשרה שגובש בין סיעות הקואליציה על חוק האזרחות.

בראיון שהעניק לרדיו נאס, גילה השר כי היו הסכמים מתחת לשולחן, למרות שכאשר האופוזיציה שאלה במליאה אם יש הסכמים שלא פורסמו במסגרת הסכם הפשרה – הממשלה הכחישה.

“ההסכם שהושג מול בנט ושקד העניק ליותר מ-3000 משפחות פלסטיניות מעמד חוקי בישראל”, אמר השר בראיון. “לא רצינו לפרסם את זה בגלל הימין. פספסנו הזדמנות חד פעמית לעשות צדק לאלפי משפחות מבני עמנו”.

מימינה נמסר: “הסיכום היה על 1600 אנשים שיעברו מאשרת שהייה לאשרת ארעי”.

ח”כ עמיחי שיקלי צייץ: “תודה עיסאווי על ההבהרה החשובה”.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ צייץ: “פריג’ יודע מה הוא מדבר וחושף את השקרים של שקד. ככה זה כשהשקר הופך לשיטה”.

ח”כ דוד ביטן: “יצא המרצע מן השק, שוב בנט ושקד שיקרו לציבור. השר עיסאווי פרג’ חשף את ההסכם בראיון ברדיו נאס, אישור 3000 משפחות פלסטיניות, אתם קולטים?”

לאחר המפלה בהצבעה  צייצה הבוקר השרה איילת שקד: “אל תתבלבלו: ההתנהלות המופקרת של הליכוד ושל סמוטריץ הפילה את חוק האזרחות ותוביל ל-15 אלף בקשות לאזרחות. בניגוד לכל טענות ‘האידאולוגים’ של הימין שהשקר הפך לשפתם השניה, החוק לא שונה, אפילו לא בפסיק, הוא עבר בנוסח המקורי לחצי שנה.

“הסכמתי לאותו מתווה שדרעי נתן לפני 3 שנים – שדרוג מעמד של 1600 מבוגרים שנמצאים שנים רבות בישראל. אבל הלילה נתניהו וסמוטריץ בחרו (שוב) בפוליטיקה קטנה ומכוערת ושתישרף המדינה”.

יו”ר רע”ם מנסור עבאס התייחס הבוקר ברשת ב’ לדרמה במליאת הכנסת: “צריך לעשות בדק בית ולבדוק כל חבר כנסת לאן פניו מועדות. הייתה פה הפתעה. אנחנו קיימנו את חלקנו ואני דורש מהממשלה לקיים את ההסכם”.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.