מנדי ברגר | יום כ"ו תמוז ה׳תשפ״א 06.07.2021

אירוע היסטורי ב'רשת': סיום מחזור הראשון 'שלהבות חב"ד'

לפני 6 שנים הוא נפתח, עם 23 תלמידים בלבד, כפיילוט ניסיוני לרשת מוסדות שעתידות לשנות את מפת החינוך של חב"ד בארץ הקודש • השבוע, תלמידי המחזור הראשון בשלהבות חב"ד בגדרה סיימו את לימודם בבית הספר
אירוע היסטורי ב'רשת': סיום מחזור הראשון 'שלהבות חב
צילום: עדינה שטיינברג

בשבוע שחלף סיימו עשרות בתי הספר ומאות גני הילדים של רשת אהלי יוסף יצחק את שנת הלימודים הרשמית, באירועים מושקעים ומרשימים שהופקו ע"י צוותי השליחות המסורות.

גם בבית הספר 'שלהבות חב"ד' בגדרה, חגגו את סיום שנת הלימודים. אולם בשונה אולם מרוב ככל בתי הספר בארץ, בגדרה היה זה סיום מרגש במיוחד, בשל היותו גם סיום המחזור הראשון של תלמידים במוסד שהוקם כפיילוט ניסיוני ובמרוצת השנים הפך למודל מצליח ומשגשג במעצמת החינוך של הרבי בארץ הקודש, המהווה סמל ודוגמה לשורה של מוסדות דומים נוספים.

לפני שש שנים הוקם בית הספר בגדרה ביוזמת "רשת אהלי יוסף יצחק". היה זה הסניף הראשון של "שלהבות חב"ד" בארץ הקודש - רשת בתי ספר, מטעם ה'רשת', המיועדים דווקא לקהל מהמגזר הכללי. התלמידים במוסד מקבלים, במינון ובאופן מוטעם, מנה גדושה של מסורת. זאת מלבד כמובן שאר מקצועות החול המועברים ברמה הגבוהה ביותר.

בשנה הראשונה למדו בבית הספר בגדרה 23 תלמידים. מאז הוא התפתח באופן נרחב וכיום לומדים בו 265 תלמידים. הרישום לשנה הבאה כבר חצה את 300 התלמידים. בשלוש השנים האחרונות שוכן בית הספר בקמפוס מפואר וחדשני, מרהיב ביופיו, בכניסה לעיר.

אחרי גדרה פתחו ב'רשת' ברחבי הארץ חמישה סניפים נוספים של שלהבות חב"ד. בנתניה ובראשון לציון, בתענך, בקרית גת ובחיפה, לצד בתי ספר רבים נוספים לאוכלוסיות תורניות ועשרות גני ילדים חדשים.

"ההתרגשות היא גדולה", אומר מנכ"ל ה'רשת' הרב אליהו קריצבסקי בהתייחסו לסיום המחזור הראשון של שלהבות חב"ד בגדרה. "מביטים על תלמידים הבוגרים, נזכרים בדרך הארוכה שעשה בית הספר בראשות השליח הרב בני קרניאל ורעייתו מנהלת בית הספר הגב' חני קרניאל, מחניכת המוסד החדשני ועד עתה, ויש ברוך השם שביעות רצון. התלמידים מאוד מרוצים, ואת הפידבקים אנחנו מקבלים מכל המושבה. בגדרה ובערים הנוספות שבהן ישנם בתי ספר וגני ילדים של הרשת, הודות גם להשקעה הרבה הן של השלוחים והן של צוותי החינוך בכל מוסד".

מנהלת בית הספר הגב' חני קרניאל אומרת: "לא אגזים אם אגיד שביום של המסיבה ובשבוע שקדם לה - בכלל זו לא הייתה רק מסיבה אלא אירוע סיום שלם - הרגשתי כמו בחתונה של אחד הילדים שלי. התרגשות מטורפת. קושי מאוד גדול להיפרד מהתלמידים. אני מרגישה שכל ילד שלמד במוסד יש לו חלק מתוכי. מגיל צעיר השקענו בו ויש לנו קשר גדול עם הילדים והמשפחות. גם הילדים סירבו להיפרד, אמרו שיחזרו לבקר בהזדמנויות".

באגפי הרשת גם ליוו את המסיבות הושקעות בחומרים ממותגים, עזרים שונים ומגוונים שסייעו להפקתם. הצוותים השונים של הרשת עבדו סביב השעון ללא הפסקה, כדי להפיק מסיבות ברמה הכי גבוהה, ולתת לתלמידים את החוויה הכי טובה ואת השמחה בצאתם לימי החופש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.