מערכת COL צעיר | יום כ"ה תמוז ה׳תשפ״א 05.07.2021

תתפלאו לגלות: מהו הסימן הבינלאומי "אס־או־אס"?

שלשה מלחים מיקרונזיים נמצאו בשנה שעברה על אי בודד באוקיינוס השקט בזכות כתובת שציירו על החוף • מהו אות המצוקה הזה ומתי עושים בו שימוש? • וגם, איך נקלעו המלחים לאי בודד ליד אוסטרליה?
תתפלאו לגלות: מהו הסימן הבינלאומי
(shutterstock)

 

 

 

תתפלאו לגלות:

מהו אות המצוקה הבינלאומי "אס־או־אס"?

 

 

 

חודש אב, תש"פ. אי־שם בשמי האוקיינוס השקט.

"מצאנו!" רעם קולו של הטייס, "מצאנו אותם!".

לא ניתן היה להתבלבל, האותיות על החוף היו ברורות ומודגשות. אס־או־אס היה כתוב שם באותיות אנגליות (S.O.S.). השמחה על המסוק הייתה עצומה.

מן החוף הביטו בהם שלשה אנשים, בעיניים דומעות. "ניצלנו", לחש אחד מהם, ספק לעצמו ספק לחבריו. "ניצלנו!".

 


הכול החל רק כמה ימים קודם לכן. שלשה מלחים מיקרונזים (כן, יש כזו מדינה..), יצאו למסע קצר במהלכו היו אמורים להקיף כמה איים באמצעות סירת המנוע שלהם - נסיעה של 46 קילומטרים בסך הכול - ולאחר מכן, לשוב הבייתה. כמה פשוט.

אלא שהעסק הסתבך, ולאחר שנסחפו מעט, מצאו את עצמם בלב ים, עם מיכל דלק ריק לחלוטין. את כל מאמציהם ריכזו השלושה כדי להגיע לאי קרוב ולהניח עליו את כפות רגליהם. האי אליו הגיעו היה האי 'פיקולט'.

בינתיים, בביתם החלו לחשוש לשלומם. משפחתם וחבריהם הבינו כי הם לא הגיעו ליעדם, וסיפורם החל מקבל הד תקשורתי בינלאומי. שלטונות מיקרונזיה פנו למדינות הסמוכות וביקשו את עזרתם בחיפושים אחר השלישיה האבודה.

מי שמצא את הקבוצה הקטנה לאחר שלשה ימים, היה מסוק סיור אוסטרלי שנשלח לסרוק את האזור וזיהה את אותות המצוקה על החוף. הכתובת 'אס־או־אס' שיצרו האבודים הצילה את חייהם במידה רבה.

 


 

// מה זה בכלל "אס־או־אס"?

הסימן הבינלאומי S.O.S. מיועד לבטא אותות מצוקה. אוניות, כלי טיס וסתם אנשים המצויים בסכנת חיים ישתמשו בסימן זה כדי לאותת לרואים אותם – אנחנו בסכנה!

רבים טועים וחושבים שאותיות אלו הינם ראשי תיבות של קריאת מצוקה כלשהי, אך אין זה כך. הבחירה באותיות אלו נעשתה מפני שהם קלים לאיתות באמצעות "קוד מורס". קוד מורס היא שיטת תקשורת מקובלת בעולם המתבססת על שידור אותות, חזותיים או קוליים.

מידי פעם, כמו במקרה שהוזכר בתחילת הכתבה, מתפרסמים סיפורים חדשים על אנשים שונים ברחבי העולם שניצלו מסכנה בזכות הצגת סימן המצוקה המוכר.

שלא נצטרך.

קרדיט תמונות: shutterstock

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.