שלמה מן | יום כ"ה תמוז ה׳תשפ״א 05.07.2021

המשטרה עוד מתלבטת, אך חברי התוקף בטוחים: "הוא אנטישמי"

ארבע יממות לדקירת השליח הרב נוגינסקי בבוסטון מחוץ לבית חב"ד, והמשטרה עדיין חוקרת את המניע. חבריו של החשוד מעידים כי הוא "אלים" ו"אנטישמי מאוד" • "היו לו בדיחות גסות על יהודים, חשבנו שמתלוצץ"
המשטרה עוד מתלבטת, אך חברי התוקף בטוחים:
משמאל: הרב נוגינסקי. מימין: התוקף לאחר שנלכד

שותפיו לחדר של חאלד עוואש, האיש שהואשם בדיקרת השליח הרב שלמה נוגינסקי בבוסטון בסוף השבוע האחרון, העידו כי הוא "אלים" ו"אנטישמי מאוד". כך לפי דיווח של רשת החדשות האמריקנית CBS.

כזכור, עוואד פנה אל הרב נוגינסקי בשעת צהרים של יום חמישי האחרון, כשהוא מחוץ למבנה בית חב"ד, וביקש ממנו להיכנס לרכב באיומי אקדח. השליח סירב והחל לברוח. עוואד דלק אחריו ולבסוף דקר אותו שמונה פעמים.

המשטרה עצרה את עוואד, אולם הוסיפה כי מניעי האירוע נבדקים. לשליח ברור כי מדובר באירוע אנטישמי. כעת מתברר, זו לא רק אבחנה של המותקף, ושכל פשוט, אלא אף חוות דעת של חבריו קרובים לעוואד.

איידן אנדרסון, שותף לשעבר של עוואד, יהודי, אמר לרשת החדשות כי "הוא היה מאוד אנטישמי. הוא היה מספר את כל הבדיחות המוכרות נגד היהודים. בהתחלה חשבתי שהוא מתלוצץ, רק בהמשך הבנתי עד כמה הוא מאמין בכל מילה שאמר".

לפי הדיווח של פוקס ניוז, עוואד איבד את מעמדו החוקי בארצות הברית כאשר ויזת הסטודנט שלו פגה.

הרב נוגינסקי בינתיים שוחרר מבית הרפואה וחזר לביתו. עוואד יועמד לדין.

כזכור, בשיחה עם N12 השבוע, אמר הרב נוגינסקי כי הוא הותקף רק בגלל היותו יהודי. לדבריו, "התוקף לא רצה שום דבר - ואני חושב שאם משהו לא הולך עם השוד אין לך עניין לרדוף אחרי האדם ולנסות לדקור אותו דקות ארוכות".

אחרי שחרורו מבית הרפואה אמר הרב נוגינסקי: "קרה לי נס גדול ויצאתי יחסית ממה שיכול היה להיות באמת בזול. כואב. קיבלתי 8 דקירות בעיקר ביד וקצת בבטן, באמת זה נס גדול כי הוא כיוון לגוף, הוא רצה לפגוע, הוא ניסה עשרות פעמים. ברוך השם שזה נגמר ככה. כואב עדיין יחסית, אבל באמת מודה לקדוש ברוך הוא על הניסים".

לדבריו, הצעיר שתקף אותו ניסה לדקור אותו בליבו ובחלקים אחרים בגוף, מה שמוכיח שמדובר בניסיון רצח על רקע אנטישמי. "הוא ממש ניסה להגיע ללב, לגוף, שזה משהו משמעותי", ציין הרב. "אז אני לא יודע, אני לא רואה שום אפשרות שזה משהו אחר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.