שלמה מן | יום כ"ד תמוז ה׳תשפ״א 04.07.2021

בעיר שבה נולד המחזאי הרוסי: הקהילה מתחדשת בשליח הרבי

אחרי שנים של פעילות מרחוק, בלי רב קבוע: הקהילה הידוית בטאגאנרוג. עיר נמל הסמוכה לרוסטוב, המוכרת כמקום שבו נולד הסופר והמחזאי המפורסם צ'כוב, מתחדשת בשליח של הרבי, שיפעל במקום באורח קבע. מזל טוב!
בעיר שבה נולד המחזאי הרוסי: הקהילה מתחדשת בשליח הרבי
ברקע: עיר הנמל הרוסית. צילום: Shutterstock. בעיגול: הרב דנצינגר והשליח החדש יחד עם אחד מיהודי הקהילה

טאגאנרוג. עיר נמל במחוז רוסטוב בקצה רוסיה, סמוכה לרוסטוב על הדון, בו שוכן ציונו הקדוש של כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע. תושבי העיר מתגאים על שום שבעיר זו נולד וגדל אנטון צ'כוב, סופר ומחזאי רוסי,  הנחשב לאחד מכותבי הסיפורים הקצרים והמחזאים הטובים בהיסטוריה.

כעת, מתברר, לתושבי העיר היהודיים תהיה גאווה נוספת לציון - התחדשות הקהילה. למעשה ההיסטוריה היהודית בעיר הולדת הרחק לאחור. בשנת 1860 למניינם הוקם בעיר בית הכנסת הגדול, ששימש את חברי הקהילה עד מלחמת העולם השנייה. כשפרצה המלחמה יהודים רבים ברחו מעיר. לפי ההשערות, כ-2,500 היהודים שנותרו בעיר נתפסו בידי הנאצים ונרצחו בדם קר. לפי השמועות רק יהודי צעיר אחד בגיל 14 מתושבי העיר שרד את המלחמה.

לאחר המלחמה סגר המשטר הקומוניסטי את בית הנכסת. מאז הקהילה היהודית חדלה להתקיים. בשנים האחרונות יודעת הקהילה היהודית בעיר תנופה, עם בואו של הרב חיים דנצינגר, שליח הרבי ברוסטוב הסמוכה, לפעול בעיר. הרב דנצינדר פעל מרחוק למען תושביה היהודים של העיר. 

לאחרונה הוחלט כי הקהילה בעיר גדולה מספיק ומצדיקה בית כנסת משלה ורב קבוע במקום. השליח הרב דנצינגר פנה אל הרב בערל לאזאר, השליח הראשי של הרבי לרוסיה, שהמליץ על הרב אריה לייב טקאטש.

הרב טקאטש, שעבר פעם בקרב הקהילה הידוית בקרסנודר שבדרום מערב רוסיה, הגיע לעיר הסמוכה לרוסטוב לאחרונה עם רעייתו. "ההצלחה הגדולה שלו בקרסנוגר", אומר הרב דנצינגר, "הקנתה לו ניסיון גדול. אנחנו בטחים שתחת הנהגתו תוסיף הקהילה בטאגאנרוג להתפתח עוד ועוד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.