מנדי ברגר | יום כ"ד תמוז ה׳תשפ״א 04.07.2021

זוג צעיר: כך ניתן לבנות את הבית בחכמה | פרק א' בסדרה

עין זרה אם תקלע לאתר בנייה בראשית העבודה לא תשכיל להבין את המתרחש שם. לכלוך, אבק חפירות, מכשירים כבדים, רעש מחריש אוזניים, והרבה בלגן. בשלבי בנייה אלו מתרחשת אנדרלמוסיה שלימה הרחוקה מאוד מהתוצאה העתידית. אך, שלב היסודות הינו הכרחי ומשפיע על יציבות הבית וחוסנו בפני אסונות צפויים. ברור לכל בר דעת כי שלבי הבנייה הראשוניים הינם קריטיים. ללא שלב זה לא יוכל הבית לעמוד כלל • טור זוגיות מאת המאמן והמטפל החב"די ר' מנחם סעיד
זוג צעיר: כך ניתן לבנות את הבית בחכמה | פרק א' בסדרה
כותב השורות, ר' מנחם סעיד

עין זרה אם תקלע לאתר בנייה בראשית העבודה לא תשכיל להבין את המתרחש שם. לכלוך, אבק חפירות, מכשירים כבדים, רעש מחריש אוזניים, והרבה בלגן. בשלבי בנייה אלו מתרחשת אנדרלמוסיה שלימה הרחוקה מאוד מהתוצאה העתידית. אך, שלב היסודות הינו הכרחי ומשפיע על יציבות הבית וחוסנו בפני אסונות צפויים. ברור לכל בר דעת כי שלבי הבנייה הראשוניים הינם קריטיים. ללא שלב זה לא יוכל הבית לעמוד כלל.

התקופה הבראשיתית של הנישואין הינה משמעותית מאוד להמשך החיים של בני הזוג. אופי העבודה וסגנון התקשורת של בני הזוג בשלב זה משפיע על בניינם המשותף בעוד שנים רבות. זוהי תקופה לא תמיד קלה. זהו זמן שבו צפים ועולים כל הפערים, ההבדלים והקונפליקטים שלא היו מודעים להם בתקופה טרם החתונה. רבים אף מתקשים להגדירה, במבט לאחור, כתקופה יפה. זוהי תקופה שהבלבול בה הוא רב, ולמרות זאת, משמעותה רבה. מה שמאפשר את קיום הבית הם אותם יסודות איתנים שעמלו עליהם בתחילת הבנייה המשותפת. ולא, זה לא היה יפה, נעים או נקי מרגשות לא נעימים... זה התחיל מעבודה סיזיפית, קשה והרבה הרבה יזע.

זוג צעיר המתחיל את הדרך המשותפת צריך לדעת להתנהל בצורה בריאה על מנת להפיק את המירב והמיטב מתקופה זו. בשבועות הקרובים אתייחס לנקודות שונות העוסקות בהתנהלותם של בני הזוג בשנה, או יותר נכון, בשנים הראשונות לחייהם המשותפים.

לנצל את ההזדמנות

בראשית הקשר, מגיע כל אחד מהצדדים טעון עם הרבה כוחות ומוטיבציה להשקיע בזוגיות. שלבי בנייה ראשונים הינם בעלי משמעות עמוקה וחשובה ביותר בתהליך הבניה. למרות ששלבים אלו נראים רחוקים מהתוצר הסופי, חשיבותם קריטית. לימוד שפה זרה.

אומרים כי זוג צעיר 'חי ליד החיים'. זוג בשנתו הראשונה פנוי יחסית, עדיין אין ילדים ומירוץ החיים טרם שטף אותם. למעשה, זוהי תקופה שבה בני הזוג מבלה הכי הרבה ביחד. חשוב לתת לזמן המשותף של בני הזוג את המשקל הנכון ולנצל את התקופה החולפת. כדאי לשבת יחד ולשוחח על כל נושא שבעולם, לשתף בחוויות, להקשיב האחד לשני, להיכנס האחד לעולמו של השני ולערוך היכרות פנימית עם הסתכלותו על העולם, צורת הפרשנות שלו ואופי התמודדותו מול קשיים. ניצול התקופה בצורה כזו תאפשר לבני הזוג להכיר אחד את השני בצורה טובה ומעמיקה יותר. כמו כן, זה ישפיע על ניהול קונפליקטים בצורה נכונה. זהו גם הזמן לרכוש מיומנויות הקשבה, כמו, לדעת מה בן הזוג מצפה לשמוע כשהוא משתף אותי בחוויה מסוימת, או איזו תגובה נותנת לבן הזוגי את התחושה כי אני אכן מקשיב לו וכד'.

נמשיך את המסע בשבועות הקרובים בעז"ה.

בהצלחה לכולנו!

*

מנחם סעיד – יועץ נישואין ומשפחה, יועץ בקדושה, מדריך שידוכים וחתנים ומאמן אישי NLP

0528622770 – [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.