חרדים10 | יום כ"ד תמוז ה׳תשפ״א 04.07.2021

בנט: "פתרון הומניטרי לתושבי עזה ללא מזוודות הדולרים"

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה: "דברים השתנו. אנו עובדים על פתרון שיאפשר סיוע הומניטרי לתושבי עזה אבל ללא מזוודות הדולרים" • הוא גם התייחס למחלוקות בתוך הקואליציה על חוק האזרחות ופינוי מאחז אביתר, וקרא לשרי הממשלה לגלות איפוק בהצהרות: “הממשלה הזו קמה בעיקר בזכות הציוצים של סמוטריץ’, הוא עלה על עץ עוד ועוד, ובזכותו קמה הממשלה. בואו נלמד להיות יותר מאופקים ממה שהוא היה"
בנט:
ראש הממשלה בנט בישיבת הממשלה השבועית (צילום: לע"מ)

בצל העלייה המדאיגה בתחלואה של הזן ההודי של נגיף הקורונה, דיבר היום ראש הממשלה בנט בפתח ישיבת הממשלה והתייחס לנושא התחלואה.

"בשבוע האחרון יש עלייה בקצב הנדבקים החדשים בקורונה, כחלק מלקחי עבר אנו לא ממתינים כדי להגן על בריאות האזרחים. צריך להבין שברחבי העולם זן הדלתא משתולל, ממש משתולל בקצב הדבקה גבוה לאין ערוך מכל הזנים הקודמים ואנחנו מתכוונים לשמור על אזרחי ישראל. לכן היעד שלנו מקסימום שמירה על האזרחים מינימום פגיעה בחיים הרגילים של אזרחי ישראל בשביל להמשיך בזה אנו זקוקים לשיתוף הפעולה שלכם אזרחי ישראל".

ראש הממשלה בנט ציין כי עד עתה מאה אלף בני נוער כבר התחסנו, אך ציין כי "זה לא מספיק. שעון החול הולך ואוזל, כל מי שעוד לא התחסן, מתבקש לקבוע כבר היום תור. החיסונים עובדים, החיסון השני קריטי נגד הזן החדש, זן הדלתא, זה עובד. יש 5 ימים שנותרו לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שתוקפן פג בסוף החודש."

"אנשים שניסו לחמוק הורדו ממטוסים. אנחנו לא מתחכמים עם הנגיף הזה מינינו את האלוף במיל' רוני נומה לממונה על מעברים, בייחוד נתב"ג. יש שיפור משמעותי בניהול האירוע ובזמני הבדיקות. מתחם הבדיקות מוקם ברגעים אלה על ידי משרד הבריאות, התחבורה והביטחון ואנו מטפלים בתקלות העבר".

"אתמול בלילה צה"ל תקף בעזה בתגובה לבלוני תבערה, אני מבהיר פה שוב – דברים השתנו. ישראל מעוניינת בשקט ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה, אבל אלימות, בלונים, צעדות הטרדות למיניהן ייענו בתגובה חריפה. אנו עובדים על פתרון שיאפשר סיוע הומניטרי לתושבי עזה אבל ללא מזוודות הדולרים. מזוודות הדולרים זה משהו שירשנו וצריך לעבור מהעולם."

בנט: הממשלה הזו קמה בעיקר בזכות הציוצים של סמוטריץ'

ראש הממשלה בנט התייחס למחלוקות בתוך הקואליציה על חוק האזרחות ופינוי מאחז אביתר, וקרא לשרי הממשלה לגלות איפוק  בהצהרות ובציוצים מול המחלוקות שעשויות לסדוק את יציבות הקואליציה.

לפי דיווח באתר וואלה, בנט אמר לשרים: “מה שקורה זה שאחרי שאתה יוצא בהצהרה – אתה מחויב אליה”.

הוא הוסיף: “הממשלה הזו קמה בעיקר בזכות הציוצים של סמוטריץ’, שבמקור בכלל היה מוכן ללכת עם רע”ם בבחירות 2019א’. ואז הוא צייץ, ועלה על עץ עוד ועוד, ובזכותו קמה הממשלה.

“בואו נלמד להיות יותר מאופקים ממה שהוא היה, אנחנו לא רוצים שהממשלה תיפול בגלל ציוצים”.

דברי בנט התייחסו בעיקר להתנגדות של מפלגות השמאל בקואליציה למתווה הפינוי של המאחז אביתר, שהושג בלא הסכמתן או מעורבותן, ועל רקע ההתנגדות של מרצ ורע”ם לחוק האזרחות.

'חוק האזרחות' והכניסה לישראל קובע כי לא יוענקו היתרי שהייה בישראל לערבים תושבי יו"ש או לאזרחים או תושבים של מספר מדינות עוינות. תוקפו הוארך מדי שנה, והוויכוח הנוכחי עוסק בהצעת הממשלה להאריכו בשנה נוספת.

שרת הפנים איילת שקד אמרה היום לפני ישיבת הממשלה כי חוק  האזרחותי עלה מחר כלשונו. שקד הוסיפה שגם האופוזיציה ראתה את חוות דעת של שב”כ שהחוק חייב לעבור.

“לא מאמינה שהם יתנו את ידם לכך שלא יעבור”, ציינה.

חבר הכנסת מוסי רז ממר"צ אמר הבוקר כי חוק האזרחות אינו מאיים על שלמות הקואליציה. “זה יביך בעיקר את האופוזיציה, כי יתברר שהטיעונים הביטחוניים שלה אינם רציניים אם היא מוכנה להתעלם מהם כדי להביך את הקואליציה”, אמר רז בריאיון ברשת ב.

הוא הדגיש שמר"צ תצביע נגד החוק במתכונתו הנוכחית והציע נוסח פשרה: "כל מקרה של איחוד משפחות ייבדק לגופו".

צפו בוידאו (לע"מ):

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.