מערכת COL צעיר | יום כ"א תמוז ה׳תשפ״א 01.07.2021

מקסיקו שלא הכרתם: עובדות מעניינות על ארץ הסומבררו

7 העובדות שלפחות את חלקם ככל הנראה לא הכרתם • המדינה ששפה רשמית אמנם אין לה, אבל מכירה בלמעלה ב60 שפות כ'שפה לאומית' • ומדוע עיר הבירה מקסיקו סיטי שוקעת מידי שנה בכמה סנטימטרים לתוך המים?
מקסיקו שלא הכרתם: עובדות מעניינות על ארץ הסומבררו
(shutterstock)

מקסיקו, היא מדינה בצפון אמריקה הגובלת בארצות הברית מצפון, בגואטמלה ובבליז בדרום-מזרח, באוקיינוס השקט במערב ובמפרץ מקסיקו ובים הקריבי במזרח. למרות שמיקומה הגיאוגרפי הוא צפון יבשת אמריקה, סגנון החיים בה שווה לזה שבמדינות דרום היבשת.

מקסיקו מתפרסת על פני שטח עצום, והיא ממוקמת במקום ה-14 מבין שאר מדינות העולם מבחינת גודלה. עיר הבירה של מקסיקו היא מקסיקו סיטי.

 


 

1

מקסיקו ממוקמת בתוך השטח המכונה 'טבעת האש'. אזור זה משופע בהרי געש, וסובל מרעידות אדמה רבות. 75 אחוזים מהרי הגעש הפעילים בעולם נמצאים בשטח 'טבעת האש', מתוכם, רבים מצויים במקסיקו המדינה.

 

2

לא רק ונציה: גם ניו מקסיקו, עיר בירתה של מדינת מקסיקו, היא בעצם אי העומד על המים. המומחים חוששים לעתידה של העיר, מפני שמידי שנה היא שוקעת בים יותר ויותר (בקצב של 15-30 שנים).

 

מקסיקו סיטי במבט מהאוויר | צילום: shutterstock


 

3

מקסיקו זוכה למקום די מכובד ברשימת המדינות בעלות האוכלוסייה הגדולה ביותר בעולם. עם 130,000 תושבים מקומה ברשימה הוא המקום העשירי, מיד לאחר רוסיה, ומעט לפני יפן.

 

4

למקסיקו אין שפה רשמית, אך השפה השלטת בה היא ללא כל ספק הספרדית. לצד הספרדית, ישנם עוד 63 שפות אחרות המוגדרות על ידי הממשלה כ"שפות לאומיות".

 

בית דירות טיפוסי באחד מערי מקסיקו | צילום: shutterstock


 

5

למקסיקנים אין אמנם שפה רשמית, אבל משקה רשמי יש להם ועוד איך. ה'טקילה' הוא משקה אלכוהולי מוכר בעולם, ובית הייצור המרכזי שלו הוא ללא ספק מקסיקו שמתהדרת בו בגאווה. הטקילה מיוצר מעלי צמח בשם 'אגבה כחולה', שצבעו המרהיב הוא – כמובן - כחול בוהק.

 

6

מקסיקו מחזיקה במספר הצלחות מרשימות בתחום המטבח, אותם הצליחה לשווק לעולם. בראשם עומד השוקולד האהוב, שיובא ממנה רק לפני כ-600 שנים לאירופה והפך למאכל פופולרי. המטבח המקסיקני מחבב גם תירס, וחטיפי תירס שונים שאנו מכירים מגיעים היישר ממנו.

 

פועל מקסיקני בשדה 'אגבה כחולה'. מצמח זה מייצרים את ה'טקילה' | צילום: T photography/Shutterstock


 

7
במדינת ה'סומבררו' והצ'ילי החריף, קיימת כבר שנים רבות בעיית תעסוקה אמיתית. על פי הערכות של ממשלת ארצות הברית - כמחצית מתושבי מקסיקו אינם מועסקים באף עבודה. עובדה זו גוררת אחריה מציאות עגומה של עוני השורר באזורים רבים במדינה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.