צבי סופר | יום כ"א תמוז ה׳תשפ״א 01.07.2021

הבג"ץ דחה דרישת הפיצויים של משפחות 'ילדי תימן'

הבג"ץ החליט שלא להסכים לדרישת הפיצויים של משפחות 'ילדי תימן' - בשל התיישנות וקיבל את טענת המדינה כי "אין ברשותה את המסמכים המאפשרים לה להתגונן" • השופטים: "המשפחות יהיו זכאים לתשלום כספי חד פעמי ולפנים משורת הדין"
הבג
עולי תימן (צילום: לע"מ)

פרשת "ילדי תימן": בית המשפט העליון קיבל היום (חמישי) את ערעור המדינה, אך החליט לדחות אותו בשל התיישנות. הוא הפנה אותם לקבלת פיצוי על פי החלטת הממשלה בעניין, כך מדווח 'ישראל היום'.

הפרשה החלה בתביעה שנדחתה בבית משפט השלום, נמשכה בערעור התובעים למחוזי, שהפך את ההחלטה וקבע כי יש לקבל את התביעה. כאמור היום, בית המשפט העליון פסק כי יש להפוך שוב את ההחלטה ולקבל את ערעורה של המדינה, לפיו התביעה כעת מהווה פגיעה קשה ביכולת של המדינה להתגונן אל מול הטענות נגדה. לטענת המדינה, התביעה יוצרת נזק ראייתי משמעותי, שכן בשל הזמן שחלף, קיים חשש כי אין בידי המדינה מידע, מסמכים ומצהירים רלוונטיים שיאפשרו לה להתגונן כיאות.

כמו כן, נטען כי בבתי המשפט השונים תלויים ועומדים למעלה מ-10 הליכים נוספים שהוגשו נגד המדינה, שעניינם בפרשת "ילדי תימן". לדבריהם עד עתה ניתנו בבתי המשפט השונים הכרעות סותרות בסוגיית התיישנות הפרשה. בית המשפט קיבל את טענת המדינה כי אין ברשותה את המסמכים המאפשרים לה להתגונן כיאות מול התביעה, משום שמדובר בפרשה שאירעה לפני 70 שנה.

עוד ציינו השופטים בפסק הדין כי "בדבר 'הסדר כספי למשפחות עולי תימן, המזרח והבלקן, אשר עניין ילדיהן נדון במסגרת ועדות', אושר המתווה לפיו בני המשפחות, שילדם נפטר או שלא נודע גורלו, יהיו זכאים לתשלום כספי 'באופן חד פעמי ולפנים משורת הדין', בשיעורים ובתנאים שנקבעו בהחלטה".

עוד בנושא:

הרבי על פרשיית ילדי תימן: "ישנם רשימות מדוייקות של הילדים"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.