מנדי ברגר | יום כ"א תמוז ה׳תשפ״א 01.07.2021

שליחות באפריקה, ברית מילה, שכר פנחס ואליהו הנביא

"באותו רגע הבנו: אולי רק בשביל זה הרבי מליובאוויטש שלח אותנו לאוגנדה. זה אולי הילד היהודי הראשון שנולד באוגנדה וזוכה לעשות ברית מילה, ואם אנחנו לא היינו פה בשליחות, מי יודע אם דבר כזה היה קורה!" • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
שליחות באפריקה, ברית מילה, שכר פנחס ואליהו הנביא

לפני כשבוע הייתה לי שיחה עם אחי הצעיר, הרב משה, שיחד עם אשתו יוכבד מכהנים כבר כמה שנים כשלוחי הרבי בקמפלה שבאוגנדה. הם סיפרו לי בגילוי לב, שבתקופה האחרונה בגלל מגבלות הקורונה והקשיים שהביאה עמה, הם עוברים תקופה מאוד מאתגרת, עד כדי כך שעלו להם מחשבות בראש: מה אנחנו עושים פה באוגנדה? האם השליחות שלנו במקום הזה היא באמת חשובה?

"לפני שבוע קיבלנו מסר ברגע אחד, בו הבנו שבשביל זה כל השליחות שלנו חשובה" הם מספרים. "לפני יותר מחודשיים, אחת הנשים היהודיות מהקהילה שלנו, ילדה בן. הלכנו לבקר אותה לאחר הלידה, הגענו לביתה ואמרנו לה שנשמח לעזור בכדי לדאוג למוהל וברית מילה, שהכול יהיה כמו שצריך ובשמחה. האישה הביעה את נכונותה לעשות ברית לילד, אבל בקשה עוד זמן לחשוב על כך".

"כך עברו ימים, וחלפו שבועות, והנה ממש לפני כשבוע, בהשגחה פרטית הגיעו לאוגנדה שני יהודים, שלא עודכנו שבגלל גל נוסף של קורונה שקיים במדינה, יש סגר מלא וכל העיר סגורה לגמרי. אין תנועת מכוניות, אי אפשר ללכת לאף מקום, והתחבורה הפעילה היחידה המותרת היא רק טיסות בין-לאומיות. הם הגיעו למקום, יצרו איתנו קשר, וסיפרו שהם הגיעו לכאן לטייל, אבל מבינים שכנראה יהיה לא פשוט לטייל עכשיו. תוך כדי השיחה, מסתבר שהגבר הוא מוהל! אמרנו לו: נראה לך שבאת לפה לראות נופים או גורילות? באת לפה לשליחות חשובה - לעשות ברית מילה!"

"יצרנו קשר עם היולדת, וסיפרנו לה על ההשגחה הפרטית המופלאה, שאלוקים שלח לפה מוהל. היא מאוד שמחה לשמע הבשורה, ומיד התחלנו בהכנות לאירוע. הכנו עוגה מיוחדת וכיבוד לברית, והגענו לבית של אותה אישה. הייתה שם ברית כל כך מרגשת ומיוחדת, שבאותו רגע הבנו: אולי רק בשביל זה הרבי מליובאוויטש שלח אותנו לאוגנדה. זה אולי הילד היהודי הראשון שנולד באוגנדה וזוכה לעשות ברית מילה, ואם אנחנו לא היינו פה בשליחות, מי יודע אם דבר כזה היה קורה!".

השבת אנחנו קוראים על השכר שהקדוש ברוך הוא נותן לפינחס על כך ש"השיב את חמתי מעל בני ישראל... לכן... הנני נותן לו את בריתי שלום". חז"ל אומרים שפינחס זה אליהו הנביא, ואליהו הנביא מגיע לכל ברית מילה בכדי לראות כמה עם ישראל מסורים אל ה' יתברך, ויעשו בכל מקום ובכל זמן את המצווה החשובה הזו של ברית המילה.

בימים אלו בהם אנו מתאבלים על חורבן בית המקדש והגלות הקשה, אנו מתפללים ומצפים שאותו אליהו הנביא יבוא ויבשר לנו על הגאולה האמיתית והשלימה בביאת משיח צדקנו ובבניין בית המקדש השלישי, עם קיבוץ כל נדחי ישראל אל ארץ הקדוש, במהרה בימינו תיכף ומיד ממש.

צפו בווידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.