צבי סופר | יום כ' תמוז ה׳תשפ״א 30.06.2021

מעצמת צעירי חב"ד בבתי הרפואה: הושקו בתי חב"ד ניידים

בתי הרפואה בכל רחבי הארץ התחדשו השבוע בבתי חב"ד ניידים - עמדות סיוע למאושפזים, שיופעלו על ידי השלוחים בבתי הרפואה והמתנדבים המסורים • במעמד מיוחד בהשתתפות כלל השלוחים הפועלים במסגרת לב חב"ד של צעירי אגודת חב"ד, משפחת ר' שמואל איזנברג השיקה את הדוכנים לזכר ההורים
מעצמת צעירי חב
צילום: יחזקאל איטקין

לא נחים לרגע. בטקס מיוחד של 'לב חב"ד', אגף הרפואה של צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש, השיקו את השלב הבא של פרוייקט הדוכנים בבתי הרפואה, במעמד הנהלת צעירי חב"ד, רבנים ונכבדים, השלוחים בבתי הרפואה והשלוחים הראשיים לערים בהן יופעל הפרוייקט.

עשרה דוכני חב"ד חדשים ייתנו תנופת פעילות מחודשת לעבודת השלוחים בבתי הרפואה ויכפילו את הפעילות בפרוייקט, תנופה שהתאפשרה בזכות תרומתם הנדיבה של הנגיד ר' שמואל הכהן איזנברג ומשפחתו, לזכר הוריו ר' ברוך הכהן וזוגתו ברכה רחל איזנברג ע"ה.

את המעמד הנחה מנהל לב חב"ד והשליח הרב לוי מנדלזון שהזכיר את היותם של הדוכנים מעין 'בית חב"ד נייד', וציין לשיחתו הקדושה של הרבי על כך שבמקום האפשר ראוי שבית חב"ד יציע למבקרים בו אש"ל – אכילה ושתייה גשמית דווקא.

בהתאם לכך הוזמן יו"ר צעירי אגודת חב"ד הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב לפתוח את האירוע בקריאת קטע ממכתב קדשו של הרבי למשתתפים בטקס ייסוד בית חב"ד. מכתב שבסיומו מרעיף הרבי ברכות על העושים והמעשים לייסוד בית חב"ד.

רב העיר חולון וחבר בי"ד רבני חב"ד, הגאון הרב יוחנן גוראריה שכיבד את האירוע בנוכחותו, נשא דברים חמים במעלת הסיוע הגשמי דייקא לאלו הזקוקים לכך והעיד מכלי ראשון על היכרותו עם כמה מאלו שנהנו מפעילות זו שהשפיעה עליהם גם השפעה רוחנית.

רגעים מרגשים במיוחד צויינו כאשר עלה לשאת דברים ר' שמואל הכהן איזנברג וסיפר מכלי ראשון על מסירותם של אביו ואמו למבצעיו הקדושים של הרבי. "בתור ילדים ידענו שאין הבדל מה התכניות שלנו לשבת, ביום שישי אבא יצא למבצע-תפילין", העיד. האם, ברכה רחל ע"ה, הייתה מסורה ונתונה לפעילות במבצע נש"ק ואף ביום שישי האחרון לחייה זכתה לחלק נרות שבת במסירות נפש כפשוטה.

רוממות רוח אפפה את הקהל במהלך דבריו של הרב נפתלי ליפסקר מנהל אגף הסניפים בצעירי חב"ד, שהכריז: "במקום שאתם רואים דוכנים של פעילות, אני רואה 'טנקים'. העמדות הנפלאות הללו מצטרפות לצי 'טנקי המבצעים' שפועלים בתנופה להבאת הגאולה".

השליח הרב יחיאל גלוכובסקי רב בית הכנסת 'בית מנחם' לצעירים ברחובות נשא אף הוא דברים נרגשים והפיח חיות ומרץ במשתתפים.

במהלך האירוע חשף מנהל לב חב"ד הרב מנדלזון את היעד השאפתני של השלוחים, לגייס עוד מאות מתנדבים מכל סוגי הקהלים שיפעלו במסגרת זו, ואף הודה בחום בשמם של השלוחים לשליח הרב שמואל רוזנשיין ולאנשי קרן מרומים על השותפות והסיוע בפעילות דוכני חב"ד.

תודה מיוחדת נמסרה לשלוחים הרב מענדי בקרמן והרב מענדי ליפקין מבית הרפואה שמיר ו-מאיר שהשקיעו ממרצם לתכנון והפקת העגלות בסיוע אנשי מקצוע.

לקראת סיום האירוע הצטלמו המשתתפים יחד – השלוחים בבתי הרפואה, והשלוחים הראשיים בערים בהן הם פועלים, יחד עם הנהלת צעירי חב"ד והתורמים הנכבדים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.