צבי סופר | יום כ' תמוז ה׳תשפ״א 30.06.2021

"רק כמה חב"דניקים נספו": העלון החרדי זלזל - והתנצל

העלון החרדי-אמריקאי 'קול ברמה' שמתפרסם מדי יום בשכונות החרדיות בברוקלין, התנצל בפני קוראיו לאחר שטען כי "בימים הראשונים לאסון, הציבור החרדי טרם קלט את ממדיו. חשבו אולי כי כמה משפחות חב"דיות נפטרו, וזה הכול"  • הדברים חוללו סערה: המילים הצטיירו בציבור הרחב כזלזול בדמם של חסידי חב"ד • מערכת העיתון מיהרה להתנצל: "המערכת הייתה בהלם מהצורה בה המילים הובנו"
כוחות חילוץ באתר האסון במיאמי (צילום מסך, 'כאן 11') למטה: המאמר שעורר סערה

העלון החרדי-אמריקאי 'קול ברמה' שמתפרסם מדי יום בשכונות החרדיות בברוקלין, התנצל בפני קוראיו לאחר שטען כי החרדים זלזלו בהתחלה בחומרת האסון במיאמי, כי חשבו שמדובר באסון של משפחות מחסידות חב"ד בלבד, כך מדווח יוסי שטארק, באתר 'בחדרי חרדים'.

במדור 'קול חדש' של העלון היומי, צוין במאמר כי "בימים הראשונים לאסון, הציבור החרדי טרם קלט את ממדי האסון. חשבו אולי כי כמה משפחות חב"דיות נפטרו, וזה הכול... אכן 'אבידה גדולה', אבל לא משהו שצריך להפוך עולמות בשביל זה".

בהמשך המאמר מסביר הכותב כי שורת האסונות שתקפה את עם ישראל במהלך החודשים האחרונים, גרמה גם היא לאדישות בקרב הציבור, וכי רק במהלך השבת האחרונה, הציבור התחיל לקלוט את חומרת האסון הנורא.

לאור הנכתב קמה סערה גדולה. המילים שנכתבו הצטיירו בציבור הרחב כזלזול בדמם של חסידי חב"ד. "דומה היה כי כותב המאמר מסביר כי לו היה מדובר במספר משפחות חב"דיות שאיבדו את יקיריהן - אז האסון לא היה כל כך נורא, אבל כשעוד יהודים נספו באסון - רק אז הבינו כי האסון אכן נורא ואיום", הסביר אחד הקוראים ל'בחדרי חרדים'.

יממה לאחר מכן פרסמה המערכת "התנצלות דחופה מאוד מטעם הנהלת 'קול ברמה'". המערכת טענה כי שמה של חסידות חב"ד עלה בדרך אגב, והמערכת רק ניסתה לציין כי הציבור ראה באסון כטרגדיה אישית של מספר משפחות בודדות בלבד.

עוד נכתב: "המערכת, כמו כולם, הייתה בהלם מהצורה בה המילים הובנו כשזו בכלל לא הייתה כוונתנו. מערכת 'קול ברמה' מתנצלת בכל לשון של התנצלות. מהיום והלאה נהיה יותר ערניים ונשמור על עין פקוחה על כל מה שנכתב על דפי העלון", לשון מאמר המערכת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.