מנדי ברגר | יום כ' תמוז ה׳תשפ״א 30.06.2021

בית הבחירה א: האם בית המקדש נחרב כליל? (לא!)

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את השיעור הווידאו השבעים-וחמש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע: בקשר עם "שלושת השבועות" והוראת הרבי ללמוד ענייני "בית הבחירה" בתקופה זו, שיחה נפלאה ומעודדת מ"הלכות בית הבחירה לרמב"ם עם חידושים וביאורים", בה הרבי מחדש שורה של חידושים נפלאים במשמעות נצחיות בית המקדש, ומכך שבית המקדש לא נחרב מעולם כליל, וכי שלושת בתי המקדש הנם למעשה רצף של בית אחד
בית הבחירה א: האם בית המקדש נחרב כליל? (לא!)

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את השיעור הווידאו השבעים-וחמש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע: בקשר עם "שלושת השבועות" והוראת הרבי ללמוד ענייני "בית הבחירה" בתקופה זו, שיחה נפלאה ומעודדת מ"הלכות בית הבחירה לרמב"ם עם חידושים וביאורים", בה הרבי מחדש שורה של חידושים נפלאים במשמעות נצחיות בית המקדש, ומכך שבית המקדש לא נחרב מעולם כליל, וכי שלושת בתי המקדש הנם למעשה רצף של בית אחד.

המשמעות המיוחדת בלימוד עניני "בית הבחירה" בתקופת "שלושת השבועות" * שיטת הרמב"ם ב"הלכות בית הבחירה" שארון הברית נגנז במעמקי בית המקדש במקום מיוחד שבנה שלמה המלך * מדוע הרמב"ם נוקט עמדה במחלוקת תנאים? * ומדוע הרמב"ם מביא בספר ההלכות שלו סיפור דברים שאירעו בעבר? * והאם שלמה המלך הוסיף מדעתו מדורים בבית המקדש, שהוא בית של תוכנית אלוקית?.

החידוש הראשון: ארון הברית נחשב לא רק כ'כלי' במקדש, אלא חלק מצורת הבית * החידוש השני: שלמה בנה שני מקומות מקבילים לארון הברית, שהתקדשו כקודש הקדשים * החידוש השלישי: ארון הברית היה נמצא בשלימותו גם בבית המקדש השני * החידוש הרביעי: בית המקדש הראשון מעולם לא נחרב עד היסוד, ואדרבא עיקרו קיים * החידוש החמישי: שלושת בתי המקדש הנם רצף של בית מקדש אחד * והדמיון שהיה בבית השני בין ארון הברית ובין "האורים והתומים".

כיצד בכלל בית המקדש יכל להיחרב על ידי שונאי ישראל? * וכיצד גוי יכול חלילה לפגוע ביהודי? * ומדוע שלמה בנה את בית המקדש עם אפשרות לחורבנו? * הרמז הנפלא בדברי הרמב"ם בתהליך שהוא "מטמוניות עמוקות עקלקלות".

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.