צבי סופר | יום י"ט תמוז ה׳תשפ״א 29.06.2021

286 בני אדם אובחנו אתמול כמאומתים לנגיף הקורונה

אתמול בוצעו 44,445 בדיקות לגילוי הנגיף, 286 בני אדם אובחנו כחיוביים • ממוצע הנדבקים היומי בשבוע האחרון עומד על 180 איש • "זן הדלתא ההודי מדבק ואלים פי שתיים יותר מהווריאנט הבריטי", אומרים הבוקר באמ"ן 
286 בני אדם אובחנו אתמול כמאומתים לנגיף הקורונה
בדיקות קורונה (צילום אילוסטרציה: שניאור שיף, COL)

286 בני אדם אובחנו אתמול (שני) כמאומתים לנגיף הקורונה, כך עולה מדו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר. בוצעו 44,445 בדיקות לגילוי הנגיף, ושיעור התוצאות החיוביות עומד על 0.64%.

זינוק משמעותי: כיום ישנם בארץ 1,531 חולי קורונה פעילים, מול 497 חולים פעילים בלבד לפני שבוע. מקדם ההדבקה עומד על 1.91. מספר החולים הממוצע שהתגלה השבוע בכל יום עומד על 180 בני אדם, זאת לעומת 145 חולים ליום בממוצע בשבוע שעבר.

"מספר המאומתים החדשים עלה באופן חד בימים האחרונים ובפיזור גיאוגרפי יחסית נרחב, באופן שמשקף את קיומה של הדבקה משמעותית בקהילה", אומרים הבוקר באמ"ן. "אם לא ינקטו בפעולה מיידיות לקטיעת שרשראות ההדבקה, קיים סיכון להרחבת ההדבקה ולעלייה בהיקף התחלואה הקשה, וכן לחשיפה גוברת של האוכלוסייה (ובפרט של הלא מחוסנים) לנזקיו ארוכי הטווח של נגיף הקורונה".

לגבי התפשטות זן הדלתא ההודי, אומרים באמ"ן: "נראה כי זן הדלתא ההודי מדבק ואלים פי שתיים יותר מהווריאנט הבריטי. מסתמן כי חיסוני פייזר יעילים מאוד (96%) במניעת מחלה קשה מהווריאנט הזה, אך נדרשת קבלת שתי המנות כדי לקבל הגנה מקסימלית, שכן בקרב מחוסנים במנה אחת בלבד, יעילות החיסון פוחתת משמעותית", אמרו.

"מסתמן שגם מחוסנים עלולים להידבק בווריאנט זה ולהדביק אחרים, בשיעור לא ידוע, ועל כן ארגון הבריאות העולמי ממליץ כי גם מחוסנים ימשיכו לעטות מסיכות במרחב הציבורי, כפי שנקבע בידי משרד הבריאות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.