מערכת COL צעיר | יום י"ח תמוז ה׳תשפ״א 28.06.2021

מחלוקת חריפה וחלוקה מפתיעה: האם הרבי רמז משהו?

שנת תשמ"ח הייתה שנה מיוחדת בליובאוויטש, החל מחודש תשרי וכלה במאורעות כ"ב שבט המצערים • מחלוקת חריפה שקרעה את השכונה גרמה לתושבים עגמת נפש מרובה, ואז, הגיעה ההודעה על החלוקה • חלוקת הקונטרסים - כך זה התחיל
מחלוקת חריפה וחלוקה מפתיעה: האם הרבי רמז משהו?
חלוקת הקונטרס "ואתה תצוה"

שנת תשמ"ח הייתה שנה מיוחדת בליובאוויטש. החל מחודש תשרי על מאורעותיו המיוחדים, דרך כינוס השלוחים שהיה שמח במיוחד באותה השנה, וכלה באירועי כ"ב שבט המצערים, שלאחריהם התהפכו הסדרים והנהגתו של הרבי הפכה אחרת לחלוטין.

 

// מחלוקת בשכונה

יחד עם כל זאת, הייתה ראשית השנה מצער. טעם מר של מחלוקת ליווה את ימיה הראשונים. מאורעות מצערים התדרדרו לכדי מדון ומריבה, וכאב גדול של עוגמת נפש השתרר בליבותיהם של רבים מתושבי השכונה.

מניסיון העבר ידעו הכול – הרבי מצטער מאוד כאשר משתררת מחלוקת בשכונת קראון הייטס. במקרים דומים בעבר נשא הרבי דברים חריפים בגנות הנהגה של היפך אהבת ישראל, ועורר על שלילת המחלוקת.

כל זאת, הפך את ההפתעה המיוחדת שקיבלו החסידים בכ' חשוון, להפתעה שיש בה כדי לרמוז על המצב.

 


// לראשונה - חלוקת קונטרס

ההפתעה המיוחדת הייתה הודעה שיצאה ממזכירות הרבי ועשתה לה קול רעש גדול – הרבי מתכנן לחלק 'קונטרסים' בחלוקה מיוחדת, לרגל כ' חשוון, יום הולדתו של אדמו"ר הרש"ב. הקונטרס שחילק הרבי היה קונטרס 'החלצו' – שכתב אדמו"ר הרש"ב, ובו דברי אלוקים חיים בגנות המחלוקת ושלילת שנאת ישראל. עבור רבים היה זה מסר ברור.

האם הרבי אכן כיוון למאורעות המצערים שאירעו בשכונת המלך כאשר חילק את הקונטרס? איננו יודעים, אך בצורה הזו הבינו חסידים רבים את הנהגתו המיוחדת של הרבי.

הייתה זו הפעם הראשונה בה עמד הרבי במיוחד כדי לחלק קונטרסים לקהל. מני אז, הפך הנוהג החדש למנהג של קבע המתקיים מידי פעם בפעם, בהקשרים שונים.

 

 

// כך זה עבד:

לאחר הודעה שפורסמה מראש היה הרבי יוצא אל הקהל, עומד על יד הסטנדר ומחלק קונטרסים שונים לאלפים שעברו לפניו. חלוקה זו, התקיימה בדרך כלל ב'זאל הגדול', בסמוך לארון הקודש.

 


 

קרוב ל-20 קונטרסים שונים חילק הרבי בשנים אלו. הייתה זו הנהגה חדשה ומיוחדת, שחסידים ששהו בד' אמותיו של הרבי בעשרות השנים הראשונות לנשיאותו לא זכו לה. הקונטרסים היו מגוונים ובעלי תוכן ועניין שונים. בהזדמנות אחת חילק הרבי קונטרס רק עבור השלוחים ברחבי תבל ששהו ב770. בהזדמנות אחרת חילק הרבי יחד עם הקונטרס פרוסת עוגה ו5 דולרים.

הקונטרס האחרון שחילק הרבי היה הקונטרס שכלל את המאמר המפורסם 'ואתה תצוה'. החלוקה התקיימה במהלך פורים קטן של שנת תשנ"ב, ימים ספורים טרם היום המר ז"ך באדר.

אלפים רבים עברו לפני הרבי כדי לקבל את הקונטרס מידיו הקדושות, היה זה מאורע נדיר ורבים הגיעו ממרחקים כדי לזכות להיות שותפים לו. לעיתים, היה צורך להדפיס חוברות תוך כדי החלוקה כאשר התברר כי כמות העומדים בתור עולה על כמות הקונטרסים המודפסים.

אנו עומדים כיום, מייחלים ומבקשים מרבון העולמים, "ותחזינה עינינו בשובך לציון", בבניין ירושלים בגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.