מערכת COL צעיר | יום י"ז תמוז ה׳תשפ״א 27.06.2021

המבחן של נושאת המטוסים החדשה: פצצה במשקל 20 טון

נושאת המטוסים ג'רלד ר' פורד היא נושאת המטוסים החדשה של הצי האמריקני • במסגרת הניסויים הנעשים בה, הוטלה לצידה פצצה עוצמתית במיוחד שהעמידה למבחן את ההשקעה הרבה שהושקעה בה • צפו ברגעי הפיצוץ
המבחן של נושאת המטוסים החדשה: פצצה במשקל 20 טון
צילום מסך

נושאת המטוסים ג'רלד ר' פורד היא נושאת המטוסים החדשה של הצי האמריקני. מזה 15 שנים ששוקדים על בנייתה, כשסכום עלותה הכולל עלה כבר על 10 מיליארד דולרים. בטרם תוכל נושאת המטוסים המשוכללת לפעול ברחבי האוקיינוס, היא עוברת בתקופה זו מספר ניסויים המיועדים לבדוק את יכולותיה ועוצמתה.

במסגרת הניסויים הללו, הוטלה לצד ספינת הענק פצצה עוצמתית במיוחד שהעמידה למבחן את ההשקעה הרבה שהושקעה בה. הניסוי נערך לפני מספר ימים, ובמהלכו התמודדה נושאת המטוסים עם פצצה במשקל 20 טון (!) של חומר נפץ.


צפו ברגעי הפיצוץ:

U.S. Navy


הניסוי נערך במרחק של כ100 קילומטרים מחופי פלורידה, ותוצאותיו כללו רעידת אדמה בעוצמה של 3.9 בסולם ריכטר – כתוצאה מהדף הפיצוץ.

תאריך הניסוי נקבע בקפידה דווקא בתקופה זו, על מנת לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בבעלי החיים שנמצאים באזור. על פי המומחים, תקופה זו היא הריקה ביותר מבחינת כמות בעלי החיים המצויים במקום הניסוי.

למותר לציין כי הניסוי הסתיים בהצלחה כשהספינה שורדת אותו בגבורה וללא פגע. אורכה של הספינה המשוכללת 330 מטר, וגובהה 77 מטר. בצי האמריקני מרוצים מאוד, ומקווים כי בתוך 2-3 שנים, עם תום תקופת הניסויים והבדיקות, תחל הספינה לפעול ולשאת את מטוסיו השונים של חיל האוויר האמריקני.  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.