מערכת COL | יום כ"ד תמוז ה׳תשס״ה 31.07.2005

שלוחים חדשים לקונטיקט: משפחת רוזנשטיין

שלוחים חדשים מצטרפים בימים אלו לצבא שלוחי הרבי במדינת קונטיקט: הרב יהושע רוזנשטיין ורעייתו יוצאים לשליחות לניו הייבן והם יפתחו בית חב"ד חדש עבור הסטונדטים באוניבסטית ייל. הרב רוזנשטיין יוצא לשליחות תחת השליח הרב העכט.
(צילום: shmais.com)
יום שישי 19 מאי 2006
חלום בית חב"ד – בנגקוק שבתאילנד
שמואל אגבר
הגענו 3 ישראלים "חסרי ניסיון" לשדה התעופה בבנגקוק ביום חמישי אחה"צ, חבר סיפר לנו על ביקורו בבית חב"ד. מיד עלה בראשנו לבקר במקום. לקחנו מהשדה מיניבוס וצרפנו בחור שוויצרי "למסע" של 1 שעה בעיר הכי פקוקה בעולם לכיוון היעד.

מול מלון ה-Viengtai Hotel שברחוב Bangaknpo במתחם הקוואסאן
(Khao San Rd. )המפורסם והחביב על כל הישראלים הבאים להתענג מתענוגות המזרח. בלב רחובות הומים, העמוסים לעייפה ברוכלים המציעים את מרכולתם לכול. מול המנגלים המעלים עשן וריחות עזים של בישולים. מול מכוני עיסוי המציעים את שירותם לכול ומול מראה הכלבים המשוטטים, שעבר זמן רב מאז טעמו טעם של מזון אמיתי, בולט לו ברוב הדרו בית חב"ד.

בית חב"ד המנוהל על ידי הרב נחמיה וילהלם (טלפון נייד (01-8695164הרב הכל יכול, ואחד ממנהלי המקום שהציג את עצמו כאברהם מירושלים (טלפון (02-6292770 "מחזיקים" בידיהם נכס המכונה בפי כל "השגרירות הישראלית" בנגקוק.

המבנה חדש, מטופח, צבוע לבן, מפואר ונקי, זר לסביבה בו הוא ממוקם. בית בין ארבע קומות, מקום מרווח ועממי המכיל אולמות, מסעדה (חדר אוכל), משרדים, בית כנסת וכן חנות לממכר מוצרים כשרים למהדרין למטיילים הרבים הפוקדים את המקום ולכל דורש.

בכניסה לבית עומד מאבטח ישראלי (מחברת שמירה) ובסמוך לו שוטר מקומי חמוש באקדח האחראי על הסדר והמשמעת מפני המקומיים.

הבית מהווה את מרכז המידע והידע לגבי חבר זה או אחר, אפשר לקבל דרישת שלום מהבית ולשמוע חדשות ורכילות על הנעשה בארץ. לוח המודעות מלא בכתובות ובמשרות של צעירים דרושים למשרות ממשלתיות. חברים מחפשים....הכל וגם מוצאים.

על מה, שאכלנו כל הדרך כדאי ומומלץ לדלג על התפריט אך כמו רוב המבקרים מצאנו שלושתנו את עצמנו בקומת הקרקע, "דופקים" ארוחה (כמובן כשרה) חמה המזכירה את טעם הבית. מתוך תפריט מגוון ורב אפשרויות שאינו מבייש כל מסעדה מקומית הזמנו אצל המלצר התייאלנדי המקומי שניצל עוף (עשוי טוב), סלט ירקות (קצוץ דק דקיק), לחמניות ענק חמות ומפיצות ריח משכר (מאפה הבית) ציפס מטוגן ופחית קולה דייאט. כל הארוחה עלתה לנו 390 באט (כסף מקומי) כ-13 שקלים לכל אחד מאתנו, לא כולל טיפ/תרומה.

השמים קדרו, גשם צלפות ירד, מונית המתינה בפתח הבית. תמורת 300 באט (לא כולל טיפ) הסיעה אותנו חזרה לשדה התעופה, יצאנו מחלום החב"דניקי, יצאנו למציאות, לאבטחה הישראלית ולאנשי הביטחון של השרות התילאנדי.

עלינו למטוס של החברה הלאומית "אל על", ריח הישראליות נישא באוויר. אנו שוב בבית.

נצפה באתר

המשך
    מתוך
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.