מערכת COL צעיר | יום י' תמוז ה׳תשפ״א 20.06.2021

בית בחצי שקל: העיירה האירופאית מוכרת בתים במבצע

ערים רבות ברחבי העולם מתמודדות עם בעיית הגירה שלילית. צעירים רבים עוזבים אותם ופונים להתגורר בערים אחרות, מרכזיות יותר ונוחות יותר • עיירה אירופאית מציעה לתושבי המדינה מבצע יוצא דופן – עשרות בתים למכירה תמורת חצי שקל בלבד • מעניין
בית בחצי שקל: העיירה האירופאית מוכרת בתים במבצע
(shutterstock)

ערים רבות ברחבי העולם מתמודדות עם בעיית הגירה שלילית. צעירים רבים עוזבים אותם ופונים להתגורר בערים אחרות, מרכזיות יותר ונוחות יותר, ומותירות את הערים עם אוכלוסייה מתבגרת שרק הולכת ומתמעטת. באירופה קיימות לא מעט עיירות שלא נותרו בהם כמעט תושבים, לאחר שאלפי תושביהם היגרו מהמקום או נפטרו.

גם במדינת קרואטיה, באזור הגובל עם הונגריה, נמצאת עיירה כזו שתושביה הולכים ומתמעטים. הנתונים מציגים שבמאה השנים האחרונות המגמה של כמות המתגוררים בעיר מראה על ירידה. בשנים האחרונות זה כבר הפך למטריד, כאשר נותרו בה רק קרוב ל2,500 תושבים – מחצית ממספר תושביה לפני כ-70 שנה.

 

נהר בעיר 'לגראד' בה יצאו במבצע יוצא הדופן | צילום: shutterstock


 

כדי להציל את עתידה של העיר הקטנה, יצאה כעת העירייה במבצע מיוחד; כ-20 בתים מהעיירה הוצאו למכירה תמורת סכום פעוט במיוחד – פני אחד (במטבע ישראלי - חצי שקל).

ובכן, שמעתם נכון. בית בעיירה בצפון קרואטיה נמכר בחצי שקל בלבד.

אמנם, הבתים במצב מוזנח ודורשים שיפוץ, אך אל דאגה – העירייה תיתן לכם מענק של 25 אלף פני עבור שיפוץ הבית. בממוצע, זה אומר שהעירייה תכסה לכם 25 אחוזים מעלות השיפוץ.

 

בית ישן בקרואטיה | צילום: shutterstock


למה לגור בעיירה נידחת תשאלו?

השאלה היא שאלה טובה, וכנראה היא גם הסיבה שגרמה לרבים לעזוב. אבל למרות זאת, בעיר טוענים שישנם מקומות עבודה עבור תושבים חדשים וישנם גם התשתיות ומוסדות הציבור הנדרשים. אבל הכי חשוב – העיר שוכנת באזור יפה במיוחד. הבתים הנמכרים מצויים באיזור הטובל בנוף מרהיב, שרק בעבורו שוקלים אנשים לקנות את הדירה.

מכירת הבתים מיועדת לתושבי קרואטיה בלבד, ולחוזה הקנייה שלהם מצורף גם פרט קטן אך חשוב; הקונה מתחייב לגור בעיר למשך 15 שנים לפחות.. למרות זאת, מרבית הבתים כבר נמכרו, ויוזמי המבצע יכולים לטפוח על השכם ולהכריז על הצלחה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.