מערכת COL צעיר | יום ד' תמוז ה׳תשפ״א 14.06.2021

חם ובריא: זו הדרך שעובר התה מהשדה ועד למטבח בבית שלנו

שיח התה הוא המרכיב העיקרי של המשקה המוכר לנו בשם זה • כל סוג של תה דורש תהליך ייצור שונה ודרכים אחרות של הכנה • התה עובר שלבים רבים במהלך ייצורו והדרך מן השדה למטבח שלנו לוקחת לו משך זמן ארוך
חם ובריא: זו הדרך שעובר התה מהשדה ועד למטבח בבית שלנו
(shutterstock)

 

 

 

תתפלאו לגלות:

איך מיוצר משקה ה'תה' המפורסם?

 

 

 

כמו הרבה דברים טובים אחרים גם התה מצטרף לנבחרת ההמצאות הסיניות שכבשה את העולם. שם, במדינה המזרחית הוא התגלה לפני שנים רבות, וסודות ייצורו נשמרו בסוד. בשנים האחרונות, הוא הפך נפוץ בכל מקום, וגם סודות הייצור שלנו, כבר אינם חסויים כפי שהיו.

מהו בכלל 'תה'?

לא רבים יודעים, אך 'תה' הוא שמו של שיח, ממנו מייצרים את רוב סוגי התה. שיח התה הוא המרכיב העיקרי של המשקה המוכר לנו בשם זה, על שלל סוגיו.

 

פועל מלקט עלים משיח התה 


 

לחלק מסוגי התה בודאי נחשפתם גם אתם; בין סוגי התה המפורסמים הם התה הירוק; התה השחור; וגם התה הצהוב והתה הלבן. וזה לא הכול, ישנם עוד כמה סוגים..

 

// תהליך הייצור

כל סוג של תה דורש תהליך ייצור שונה ודרכים אחרות של הכנה. אין באפשרותנו לפרט את כולם, ובמקום זאת נבחר להתמקד בשלבי הייצור המשותפים שרובם של הסוגים עוברים בדרכם לתוצאה הסופית.

תחילה, נלקטים עלי התה מן השיחים. מלאכת הליקוט נעשית באופן ידני על ידי מלקטים שזהו תפקידם. ניתן גם ללקט את העלים באמצעות מכונות, אך ליקוט מכני שכזה פוגע באיכותם של העלים ושיטה זו מיושמת רק במקרים של ייצור תה פשוט וזול יותר.

 

צילום: jack_photo/Shutterstock


 

העלים עוברים על ידי הפועלים 'טלטלות' שונות, שמטרתם מעיכת ו'שבירת' העלים, מה שגורם להם לפלוט את הנוזל שחבוי בהם ולהפוך אותם ליבשים יותר. הדרך לגרום להם להתרסק ולפלוט את הנוזלים שבהם נעשית על ידי פעולות שונות, כמו ניעור, קריעה, מחיצה וכדומה. תהליך זה יכול להתבצע גם באמצעות מכונות.

כאשר פולטים העלים את הנוזלים האצורים בהם, מתחיל תהליך ה'תסיסה' של העלים. הנוזלים הנפלטים מן העלים גורמים להם להשחיר ולשנות את טעמם. תהליך התסיסה נמשך משך זמן המשתנה בהתאם לסוג התה המיוצר.

את התסיסה עוצרים הפועלים באמצעות ייבוש. העלים מועברים למכלים מחוממים - לעיתים באמצעות אש ולעיתים בדרכים אחרות, ולאחר שעה קצרה הם מוצאים מהם כשהם יבשים לחלוטין מהנוזלים שנפלטו במהלך התסיסה.

 


 

// מהמפעל - למטבח הביתי

תהליך הכנת התה קרב בשלב זה לסיומו. כעת נותר לייבש את העלים עוד מעט בשמש או בדרכים אחרות. במקרים רבים העלים ייאלצו לעמוד למשך תקופה של התיישנות שתשביח את טעמם. במקרים אחרים ינסו לגרום להם לעבור את תהליך התסיסה שוב. הסוגים השונים של התה רבים מספור, ובכל מפעל הם מיוצרים בשיטה מעט אחרת.

מאז המצאת שקיקי התה, מועברים העלים המיובשים, המרוסקים דק-דק, אל תוך השקיות הקטנות. משם אתם מכירים כבר את הדרך בעצמכם; שקיקי התה מוכנסים לכוסות מים רותחים ומעניקים להם טעם וצבע המיוחדים להם.

שתו לבריאות!

 

קרדיט תמונות: Shutterstock

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.