שלמה מן | יום א' תמוז ה׳תשפ״א 11.06.2021

ראיון: מה הביא את ראש עיריית ביתר להקים כיכר לשלוחי הרבי

רגע לפני שחונך ביום ראשון ג' תמוז כיכר מפוארת וראשונה מסוגה בעולם לכבוד שלוחי הרבי הפזורים בכל רחבי תבל, ראש עיריית ביתר עילית ר' מאיר רובינשטיין מתארח בתכנית ליל שישי ברדיו COL ומספר איפה נולד הרעיון • הוא חולק גם חוויות אישיות מצבא השליחות ומדבר על התעצמות קהילת חב"ד בעירו
ראיון: מה הביא את ראש עיריית ביתר להקים כיכר לשלוחי הרבי
ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין מציג את סכמת 'כיכר השלוחים' בפני המד"א הגה"ח הרב אשר לעמיל כהן. מימין: נציג חב"ד בביתר ר' משה כהנא, משמאל: יו"ר צא"ח ואגו"ח הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב (צילום: צבי קלאר)

בביתר עילית, עיר התורה והחסידות הסמוכה לירושלים, ייחנך ביום ראשון הקרוב, יום ההילולא ג' תמוז, כיכר חב"דית מרהיבה במרכז העיר, שתוקדש לשלוחי הרבי ברחבי תבל.

הטקס יתקיים לפני ההתוועדות המרכזית ג' תמוז וסיום הרמב"ם במחזור ה-40, שייערך בבית הכנסת היכל קמפוס חב"ד.

בכיכר, החולשת על גבעות העיר ביתר, וסמוכה ל'נקודה החב"דית המובהקת, פינת רחוב 'בעל התניא', ובסמוך לבית הכנסת חב"ד 'הקמפוס' ו'היכל מנחם' שמפיץ יהדות בעיר ביתר, מוקם מונומנט ייחודי ראשון מסוגו בעולם, בדמות ותבנית מרכז חב"ד העולמי 770. בצדדים יחופה המונומנט המרשים בשורות אבנים עליהם יטובעו רשימת המדינות בהן פועלים השלוחים בכל רחבי העולם.

הולך ונבנה: 'כיכר השלוחים' בעיר ביתר


"זו שמחה גדולה, התרגשות עצומה", אומר ר' מאיר רובינשטיין, ראש העירייה, בשיחה עם תכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי. "זה התחיל באמת בבאנקעט בכינוס השלוחים. שנה קודם לכן, בפעם הראשונה שהייתי בכינוס, חטפתי 'שוק', הייתי בהתפעלות ועמדתי נפעם מול השלוחים שמחיים את סביבתם. 


האזינו לראיון המלא >>>

 

 


"אני חושב שצריך לקחת את כל היהדות החרדית, שלא יהיה מצב שאפילו אחד לא יראה את העוצמה הזו. בכל אופן יצאתי מהכינוס ואמרתי אשני חייב להנציח את המעמד הזה ככל שאני יכול, בעיר שלי, איפה שיש לי המנדט והאפשרות. חשבתי איך אני יכול להנציח את הדבר העצום הזה. הבאתי אומן, התייעצתי איתו, והגענו למסקנה להרים כיכר.

"הרעיון הוא שבכיכר הזה יהיה 770 יפה. יצא בפועל הרבה יותר יפה מאשר בהדמיה. בצדי הבניין תהיה הדמייה של כל המדינות איפה שיש שלוחים. אמרתי בהתחלה, לעשות בכל עיר, האמן אמר לי שבשביל זה צריך רחוב שלם, אז הלכנו על מדינות ואני מקווה שיהיה מקום לכל המדינות".

רובינשטיין סיפר גם על סדרת האירועים שיתקיימו בעיר לרגל ג' תמוז. "באופן טבעי היום הזה מרכז הרבה אירועים, בטח בביתר עילית. יהיה גם 'סיום הרמב"ם' מחזור הארבעים שרבים מביתר מקפידים על לימוד הרמב"ם, גם אלו שאינם חסידי חב"ד, ותהיה שמחה גדולה. אני חושב שזו הזדמנות בעבורנו להצדיע להריע ולהביע את רחשי ליבנו, עם כל העוצמה, של ההערכה האדירה שיש לנו לכל שליח ושליח. לאיפה שלא מגיעים - יש שליח.

"יש טעות אצל חלק מהעם שחושבים ששליח חב"ד זה רק בין אדם למקום, לדאוג למצוות לאחרים, אבל בהחלט שלא. יש את בין אדם לחברו שזה לא פחות חשוב. כשיהודי מגיע לכל נקודה בעולם, ולא משנה למה, ממתין לו מישהו. היה לי חבר שהגיע למיניסוטה לטיפול רפואי וסיפר לי שיום אחרי שהגיע לשם, התעורר מהניתוח, גילה לידו יהודי שהתעניין במצבו. היה זה שליח שסיפר לו שעובר על רשימת החולים כל יום וכשרואה שם יהודי מגיע לבקר. וככה זה בכל העולם. יש לי הרבה סיפורים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.