הרצל קוסאשוילי | יום ג' תמוז ה׳תשפ״א 13.06.2021

כך התחיל השיעור שכיום מגיע לרבבות: הרב אשכנזי - משחזר

הרב שניאור אשכנזי, המרצה הפופולארי שהרצאותיו מגיעות לרבבות בכל שבוע, מדבר עם הרצל קוסאשוילי, בתכנית ליל שישי ברדיו COL על השיעור הויראלי, על ימי הבראשית  ועל כוחה של תורת הרבי, הנוגעת בכל רבדי הציבור ובכל הסגנונות כולם. האזינו לקטע המלא
כך התחיל השיעור שכיום מגיע לרבבות: הרב אשכנזי - משחזר

לרגל ג' תמוז, המרצה החסידי הנודע ר' שניאור אשכנזי, ששייעוריו על פרשת השבוע המבוססות על שיחות הרבי מגיעים בכל שבוע לרבבות רבות, התראיין בליל שישי להרצל קוסאשוילי ברדיו COL, שחזר איך הכל התחיל והרחיב על לימוד תורתו של הרבי בעידן הנוכחי.

"השיעור הראשון היה לפני 11 שנים, ואני חייב לנצל את הבמה הנכבדה כאן, אתר COL, שאצלה הכל התחיל", מספר הרב אשכנזי. "ידידי ר' שרון גושן, מקהילת חב"ד בראשון לציון, הוא שהזכויות שמורות לו. עד אז לא ראיתי את עצמי כמי שמדבר להמונים.

"מה שקרה הוא שהתחלתי למסור שיעור מדי שבוע בבית הכנסת בראשון לציון. כעבור שבועיים או שלושה נכנס מישהו עם מצלמה. היה פה במאי שהתחיל תהליך של חזרה בתשובה והתחבר לשיעור. הוא הגיע עם כל הציוד לבית הכנסת, ואמר שמעוניין לצלם בשביל להעלות לאתר שלו. לא מצאתי סיבה להתנגד.

"כעבור עוד כמה שבועות, העורך ב-COL שרון גושן העלה את השיעור לאתר, אפילו ללא ידיעתי, ומאז ברוך השם זה התחיל לצבור תאוצה. שלוחים פנו אליי וביקשו שאכתוב כי הם לא מספיקים לצפות, אז התחלתי גם לכתוב את השיעור.


להאזנה לקטע המלא >>>


"בהמשך זה עבר להתפרסם גם ביוטיוב, וגם זה אודות לאתר COL. יום אחד ב-COL, מנהל האתר ר' יוסי ריבקין החליט שאין לו מקום בשרתים והתחיל להעלות את השיעור ליוטיוב, וכך זה הגיע לעולם הגדול. ובאמת מרגע שזה הגיע ל-COL זה הגיע לעולם הגדול. ואני רוצה באמת להודות לקב"ה, השיעור האחרון לפרשת שלח הגיע ליותר מ-80 אלף צפיות. זה מונחים של טלוויזיה כמעט. זה משהו בלתי רגיל, אפשר לומר שזה השיעור הגדול ביותר בעולם".

הרב אשכנזי מתייחס לייחודיות שהוא מוצא בשיעורים. "אין לי דרך להסביר את המספרים הללו, מלבד העובדה שהדברים של הרבי פשוט יודעים לפגוע בכל לב. הם נוגעים באותו עצב שמשותף לכל אדם באשר הוא אדם.

"יש פה איזה שהוא נס, כל שבוע מחדש. אני עומד ומדבר אמנם מול מצלמה אבל יש בו גם קהל, שבעיקרו הוא דתי לאומי, של אנשים מתחזקים. אין חסיד חב"ד או מישהו עם זקן. ומטבע הדברים אני מדבר באופן ובסגנון שמתאים לקהל. יחד עם זאת הדברים מתפרסמים גם בקרב הציבור החרדי.

"אתמול בערב, לפני התוועדות שהייתה לי בבית חב"ד בטבריה, הוזמנתי להרצאה בפני שבעים מטפלות נפשיות ליטאיות, באחד מבתי המלון בטבריה. הם באו לנופש מקצועי בתחום הטיפולי. דיברתי עם המארגנת והיא אמרה לי: תבין, כולן יהיו ליטאיות בלי שום חב"דניק, אני מבקשת ממך תדבר אבל שלא ירגישו שאתה חב"דניק. רק אתם, חב"דניקים יכולים לדבר על שליחות. ואני חושב על זה שאני מייעד את עצמי לקהל הרבה יותר חופשי ופתוח, ומצד שני גם הציבור החרדי מקשיב. זה האתגר הגדול שלי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.