מערכת COL צעיר | יום כ"ט סיון ה׳תשפ״א 09.06.2021

עכבר גיבור וגנבי חולות מסוכנים: סיפורים מוזרים מרחבי העולם

העכברוש הגיבור מעורר שעשוע רב, אבל בהחלט ראוי לכבוד המגיע לו • וגם גנבי החולות הצליחו לגרום לרבים להרים גבה – האם חסר למשטרת איטליה מה לעשות? • מסביב לעולם
עכבר גיבור וגנבי חולות מסוכנים: סיפורים מוזרים מרחבי העולם
(shutterstock)

 

// מסביב לעולם //

 

 


// העכברוש הגיבור – יוצא לפנסיה

העכברוש הגיבור מעורר שעשוע רב, אבל בהחלט ראוי לכבוד המגיע לו. ארגון אירופאי מוכר הפועל לניקוי שדות מוקשים ברחבי העולם צירף את העכברוש לשירותיו לפני מספר שנים, ומאז ככל הנראה הוא הספיק להציל את חייהם של אנשים רבים.

במדינות שונות על פני הגלובוס מוקשו שטחים נרחבים מסיבות ביטחוניות, ושנים רבות לאחר שהמיקוש כבר הפך למיותר נהרגו ונפצעו אנשים שעלו בטעות על אותם מוקשים מסוכנים. הארגון האירופאי המפורסם פועל לניקוי שדות מוקשים ובכך מציל חיי אדם רבים.

 

שדה מוקשים ברמת הגולן | צילום: shutterstock


בארגון מעסיקים עכברושים קטנים, בטענה שהם מומחים להריח ולחשוף את מקומם של חומרי הנפץ. מעלה נוספת, ולא פחות חשובה יש בהעסקת העכברושים – לא פחות מכך שהם בעלי חוש ריח טוב, הם גם קלי משקל ברמה כזו שלא תפעיל את מנגנון המוקשים במקרה שידרכו עליהם. כך משוחררים בעלי החיים הקטנים למשימתם החשובה, כשהם מסתובבים בביטחון וללא חשש בדרכם לחשוף את חומרי הנפץ.

העכברוש הגיבור שלנו התפרסם בכך שהוא פועל בתחום כבר למעלה מ5 שנים במהלכן 'ניקה' שטחים בגודל של כ-225,000  מ"ר. עבור הארגון החשוב, היה הוא נכס יוצא דופן בחשיבותו וביכולותיו.

בארגון סיפרו כי הם מביעים צער רב על עזיבתו הצפויה שבעקבותיה זכה לתעודה מיוחד ולמנה גדושה של בננות ובוטנים.

 

סרדיניה, איטליה. אל תנסו לגנוב את החול - זה עסק יקר מידי.. | צילום: shutterstock


// גנבי החולות המסוכנים

איטליה מפורסמת בימה היפה ובחופיה המדהימים. במדינת המגף, ישנו אי מפורסם בשם 'סרדיניה' בו מבקרים תיירים רבים. אחת הסיבות לביקוריהם של המבקרים הוא הנוף המדהים, ובעיקר צבעו הלבן של החוף הקסום שמקיף את האי.

רק לפני כ-3 שנים יצא באי חוק מיוחד האוסר על גניבת ה..חול מהחוף. מי שיהין לגנוב חול, איים החוק, ייאלץ לשלם קנס של אלפי יורו.

נשמע מצחיק? מסתבר שלא לחינם נחקק חוק מוזר שכזה. עשרות (!) תיירים נעצרו בימים האחרונים על ידי משטרת האי באשמה החמורה של גניבת חול מהחוף.. קשה להבין מי מוזר יותר בסיפור הזה – השוטרים שעצרו את התיירים באשמת גניבת חול, או התיירים שגנבו אותו, אבל אין ספק שמדובר בסיפור יוצא דופן.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.