מערכת COL צעיר | יום כ"ג סיון ה׳תשפ״א 03.06.2021

קשר פלאי עם הרבי: סיפורו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל • מרתק

הרב שירש מאביו את מסירות הנפש למען התורה • קשריו המיוחדים עם הרבי, ופסק הדין המיוחד שנטמן יחד איתו • סיפורו של ה"ראשון לציון" הרב מרדכי אליהו זצ"ל
קשר פלאי עם הרבי: סיפורו של הרב מרדכי אליהו זצ
JEM

 

// הרב מרדכי אליהו זצ"ל //

 

הרב הגאון המקובל מרדכי אליהו זצ"ל נולד בשנת תרפ"ט בעיר העתיקה בירושלים לאביו הרב חכם סלמאן אליהו זצ"ל ולאמו מרת מזל זצ"ל.

על אביו מסופר כי עמד בניסיון גדול. רבי סלמאן גדל בעיראק, במשפחה שהעריכה את  תנועת ההשכלה. בעקבות כך, בהיותו כבן 18 רצו הוריו לשלוח אותו ללמוד מנהל עסקים באנגליה. מספר ימים לפני הנסיעה עבר הנער ליד בית המדרש 'בית זילכה' שבבגדד ושמע את קול התורה בוקע מן החלונות. המתיקות של הלימוד שבתה את ליבו והוא נכנס לבית המדרש. לאחר מספר שעות של לימוד החליט שמעתה רוצה הוא להקדיש את חייו לתורה.

כשחזר לבית משפחתו והודיעם על החלטתו, הופתעו הוריו מאד והביעו התנגדות חריפה, אך רבי סלמאן דחה בתקיפות כל טובה גשמית הכרוכה בנסיעה לחו"ל ורכישת מקצוע מכובד והתעקש ללכת בדרך התורה.

רבי סלמאן עמד בנסיון במסירות נפש. בתוך תקופה קצרה הוא הפך להיות מהתלמידים הטובים ביותר בישיבה ובני משפחתו חזרו לתמוך בו.

ייתכן שזכותו של מעשה מסירות נפש זה עמדה לרבי סלמאן להיות אביו של הצדיק הרב מרדכי אליהו זצ"ל.

 


 

// "אתה אליהו הנביא?"

הרב מרדכי אליהו גדל בבית מלא תורה. בתנאים גשמיים של עוני וצפיפות, גידלו ההורים את ילדיהם לאהבת התורה, לרדיפה אחרי המצוות, ולגמילות חסדים. בצעירותו שימש הרב תלמידי חכמים ולמד מדרכיהם. לאחר נישואיו השלים את לימודיו לדיינות. כך, בגיל 28 התמנה הרב לדיין הצעיר ביותר בארץ.

כבר בצעירותו בלט הרב בבקיאות תורנית עצומה יחד עם עיסוק יום יומי בצרכי ציבור. דרכו היתה ספוגה באהבת ישראל, וכך איחד הרב סביבו מגוון רב של יהודים מכל החוגים.

הרב שמר על קשר קרוב וחם עם הצדיק ה"בבא סאלי", מצדיקי עדת מרוקו. מסופר כי יום אחד שלח אליו ה"בבא סאלי" את שמשו שהודיע לו כי בשמים החליטו שהוא הרב הראשי לישראל... לאחר כשבועיים התמנה הרב לתפקיד הרב הראשי לישראל. הרב כיהן בתפקיד הרב הראשי הספרדי לישראל (ה"ראשון לציון") במשך 10 שנים.

הקשר של הרב אליהו זצ"ל עם ה"בבא סאלי" לווה בניסים שמימיים. באחת הפעמים שנסעו הרב ורעייתו לנתיבות לבית ה"בבא סאלי", שהו שם עד שעה מאוחרת וחששו להפסיד את האוטובוס האחרון היוצא לירושלים. למראה חששם, הבטיחם ה"בבא סאלי" כי האוטובוס יחכה להם.

כאשר הגיעו לתחנה, ראו את האוטובוס עומד וממתין.  כמעט חצי שעה עברה מאז הזמן המיועד לתחילת הנסיעה. הנהג הסביר כי האוטובוס אינו מניע וכי הוא קרא לרכב חלופי. הרב והרבנית עלו לאוטובוס בכל זאת וביקשו מהנהג לנסות שוב להניע את האוטובוס. אירע נס והאוטובוס הניע מיד. שאל הנהג את הרב: "אתה אליהו הנביא?" השיב לו הרב: "אני אליהו מרדכי"...

 

הרב מרדכי אליהו ב"יחידות" אצל הרבי. ה' חשון תשנ"ב


 

// קשר פלאי עם הרבי

לרב מרדכי אליהו זצ"ל היו קשרים קרובים, נדירים ופלאיים עם הרבי. מספר פעמים ביקר אצל הרבי ב"יחידות". בהדמנות אחת התבטא אודות הרבי "שכינה מדברת מתוך גרונו".

לאחר הביקור אצל הרבי ב"יחידות" בשנת תשנ"ב, ובעקבות דרישתו של הרבי, הרב אליהו זצ"ל יזם פסק הלכה שנכתב בכתב ידו אודות הצורך הדחוף בביאת המשיח ובגאולה. על הפסק חתמו 23 רבנים ודיינים. הוא נטמן עם פסק זה בידו הקדושה, כדי שיפעל תמיד בעולמות העליונים להבאת הגאולה.

 

 


// צפו:

קרדיט: JEM

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.