מערכת COL צעיר | יום כ"ג סיון ה׳תשפ״א 03.06.2021

20 מיליון עכברים הצליחו להוציא את החקלאים משלוותם

משהו לא טוב עובר על היבשת הדרומית אוסטרליה • גל שריפות, שיטפונות ובצורת קשה היו רק הקדמה למכה החדשה – מכת עכברים • מעניין
20 מיליון עכברים הצליחו להוציא את החקלאים משלוותם
(shutterstock)

משהו לא טוב עובר על היבשת הדרומית אוסטרליה. בשנים האחרונות סובלת המדינה מאסונות טבע מתמשכים; זה התחיל עם סדרת שריפות שכילתה יערות־עד במדינה, גרמה למותם של מאות והפכה אלפי בתים למאכולת אש; מיד לאחר מכן החלו שיטפונות בעוצמה שלא נראתה כבר עשרות שנים, שגרמו למילונים להימלט מבתיהם; ולקינוח, בצורת קשה פקדה את השדות בשנים האחרונות ופגעה ביבולם של החקלאים.

אם כל זה לא הספיק, כעת הגיע הקש ששבר את גב הגמל.

מילוני עכברים פשטו על השדות בדרום-מזרח אוסטרליה כשהם מכרסמים בכל הנקרה לדרכם. החקלאים ההמומים עמדו חסרי אונים למראה הנזק העצום שהתחולל בשדותיהם כשאין לאל ידם לעשות מאומה.


צפו בתיעוד מהמדינה המוכה:


חומרי ההדברה הרגילים בהם עושים חקלאי אוסטרליה שימוש אינם עשויים להתמודד עם בעלי חיים כמו עכברים, אלא מיועדים לבעלי חיים קטנים יותר. אובדי עצות פנו החקלאים לממשלה האוסטרלית בדרישה לפתרון שיציל את שדותיהם.

אם זה היה נגמר בשדות אפשרי היה להגדיר את המצב כנסבל – אלא שהעכברים נמצאים בכל מקום. בארונות, במגירות, במחסנים ובחדרים. "בכל מקום בו אתה נמצא אתה פוגש אותם" סיפר תושב האזור, "רבים מהם גם מתים וגורמים לריח נורא".

בירור קל העלה שחומר כימי המיוצר בהודו, מיועד בדיוק על מנת לפגוע במכרסמים כאלו ועשוי לפתור את הבעיה. דא עקא שעל פי החוק האוסטרלי אסור לעשות בו שימוש עקב מסוכנותו ויכולתו הקטלנית שעלולה לפגוע בבעלי חיים נוספים.
החקלאים לא ויתרו ופנו לממשלה בדרישה שתבוא לעזרתם על מנת שיוכלו להציל את שדותיהם ההולכים וכלים. השלטונות נעתרו לנוכח מצב החירום והחוק שונה ברוב קולות לשמחתם של החקלאים המיואשים.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.