יום ט"ז סיון ה׳תשפ״א 27.05.2021

כבחור בקבוצה היה לי קשר קרוב עם הרב קליין. זה מה שסיפר לי

הנסיעות המשותפות לאוהל ברכב של הרבי, ההתוועדות הנדירה והבלתי נשכחת שעות ארוכות אל תוך הלילה • ערב היארצייט ה-6 של מזכיר הרבי הרה"ח ר' בנימין קליין ע"ה, עו"ד ר' יהודה קריספין חולק כמה זיכרונות אישיים
כבחור בקבוצה היה לי קשר קרוב עם הרב קליין. זה מה שסיפר לי
בעיגול: עו"ד קריספין

השבת ח"י בסיון, יחול יום היארצייט ה-6 של הרה"ח ר' בנימין קליין ע"ה, מזכירו של הרבי.

בתכנית ליל שישי ברדיו COL התארח עו"ד יהודה קריספין, שכבחור בשנת הקבוצה ב-770 זכה לקשר קרוב עם המזכיר, וחלק זיכרונות אישיים מדמותו של הרב קליין.


להאזנה לזיכרונותיו של עו"ד ר' יהודה קריספין


זה היה לפני 17 שנים, הייתי תלמיד 'קבוצה' שנת תשס"ה, סיפר קריספין. מדי יום ראשון הייתי נוהג לנסוע לאוהל, להתפלל יחד עם חבר. לפעמים נסענו באוטובוס ולפעמים ברטמפ לא הייתה לנו דרך קבוע איך לנסוע אבל הקפדנו לנסוע בקביעות בכל יום ראשון.

בערך אחרי כשלושה או ארבעה חודשים יצא שהיינו פעם בבוקר בפתח 770 וחיפשנו טרמפ לנסיעה אך לא מצאנו. בעודו מתלבטים איך לנסוע ראינו את המזכיר הרב קליין. חששנו אם לפנות אליו, בסוף החלטנו שכן. פנינו אליו בתמימות ושאלנו אותו אם נוכל להצטרף אליו מתי שנוסע לאוהל. לא ידענו אז שנוסע בכל יום ראשון. הוא בחיוך ענה שמשתדל לנסוע. אמרנו לו: מתי המועד שאתם נוסעים ונוכל להצטרף? הוא אמר: עכשיו.

שאלנו אותו: אפשר להצטרף? הוא בחן אותנו במבט וכעבור כמה רגעים אמר: כן, בואו אחריי.

צעדנו אחריו וראינו שהוא נוסע לאוהל ברכב של הרבי, באותו רכב קדילק מפורסם. עמדנו מחוץ לרכב. חששנו, זה בכל זאת רכב של הרבי, קדוש. הרב קליין הסתכל עלינו ואמר: כנסו כנסו. בינינו לבין עצמנו אמרנו, אוקיי נשב מאחורה.

הנסיעה החלה. התרגשנו. בכל זאת נוסעים עם המזכיר, ורכב שהרבי נסע בו. בתחילת הנסיעה היה שקט. בהמשך הנסיעה פנה אלינו הרב קליין וניהלנו שיחה קצרה, לא עמוקה.

ככל שנקף הזמן הדבר הפך לסדר קבוע והיינו נוסעים איתו בכל יום ראשון לאוהל. במשך שנה שנתיים. כל פעם היינו 'סוחטים' ממנו סיפורים מהרבי ולשמוע ממנו אפיזודות כמזכיר.

אחד הקטעים שהכי זכורים לי ששאלנו אותו איפה גר. אמר שמתגורר קרוב ל-770. שאלנו אותו: תמיד התגוררת שם? הוא ענה שלא, שמאז שנהיה מזכיר של הרבי והוצרך להיות קרוב ל-770 עשרים וארבע שעות - עבר לשם כדי שיוכל לראות את הילדים מחלון המזכירות. ואמר: כך הייתי רואה את הילדים שלי במשך שנים, מהחלון במזכירות.

סיפור נוסף:

בקבוצה היה לנו מנהג הבחורים, הבוגרים של הישיבה במגדל העמק, לארגן בכל ליל שישי שני בחורים התוועדות. כשהגיע התור שלי ושל החבר שלי לא ידענו את איזה משפיע להביא. לא הכרנו אף אחד. חשבנו לבקש מהרב קליין.

המתנו לו מחוץ לבית. כשיצא - הצענו לו. הרב קליין, מי שהכיר, לא אהב להתוועד. אבל הוא השיב לנו שיראה ואולי יגיע. לחצנו עליו.

ההתוועדות החלה בשעה עשר. לא הגיע. חלפה שעה והוא נכנס. כל המשתתפים היו בהלם, אמרו איך הבאתם אותו. בפועל ישב שעות ארוכות אל תוך הלילה והגיעו בחורים רבים.

הרב קליין השפיע עלינו על הכל. בעיקר באוהל אני זוכר הוא היה מגיע, נכנס לאוהל לכמה דקות קורא כמה פרקי תהלים ויוצא. אני זוכר ששאלתי אותו פעם: יש לכם 'קשרים' אצל הרבי זרוק לרבי מילה עליי... כעבור תקופה נכנסתי יחד איתו לאוהל. רגע לפני שקרעתי את הפ"נ הוא נטל אותו מידי, קרע והניח באוהל. אמר: הנה אתה רואה, אני מכניס בשבילך.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
המשך
י"ז סיון ה׳תשפ״א
גם : הרבי ישב בכל מושב באוטו ההוא מלבד מושבו של הנהג. לאוהל ומהאוהל הרבי היה יושב במושב הקדמי, אבל בין הבית ו770, ובין 770 והמקוה הרבי היה יושב במושב האחורי, לפעמים בצד ימין ולפעמים בצד שמאל, ולפעמים היה הרבי עובר לצד השני של המושב וככה יצא שגם ישב באמצע המושב האחורי.

פסח שמערלינג
2.
הערות קצרות
י"ז סיון ה׳תשפ״א
תודה רבה לעו"ד קריספין על הזכרונות מחממי לב. מה שמייחד זכרונות אלו שהם מציגים נכונה את קירוב הדעת שכל מי שבא במגע עמו חש בקרבות על אף הפרש הגיל והמעמד. רק אעיר שחמי ריב"ק נסע לאוהל באותם שנים כמעט מדי יום ביומו ולא רק בימי ראשון.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.