צבי סופר | יום ט"ו סיון ה׳תשפ״א 26.05.2021

מזל טוב ליובאוויטש: הושק סט מהודר של 'רמב"ם פרדס המלך'

לראשונה, הלומד החב"די יכול ללמוד רמב"ם כל יום ולקיים את תקנתו הקדושה של הרבי – תוך שהוא גם יכול בנקל ללמוד את חידושיו של הרבי על אתר, בהם גם חידושים שנאמרו בעקבות התקנה ולכבוד לומדיה • היוזם והעורך הראשי – של 'רמב"ם פרדס המלך', הרב מאיר אליטוב: "מעשה היסטורי בעל משמעות מרחיקת לכת  בכל הקשור להנחלת תורתו של הרבי בקרב לומדי הרמב"ם וכל לומדי התורה מכל החוגים והקהילות בארץ"
מזל טוב ליובאוויטש: הושק סט מהודר של 'רמב
היוזם והעורך הראשי של 'רמב"ם פרדס המלך', הרה"ג מאיר אליטוב

מאות רבות של ביאורים ועיונים נפלאים חידש הרבי במהלך השנים בדברי הרמב"ם בספרו הגדול "משנה תורה", בשיחות, איגרות, ורשימות.

חטיבה שלמה של ביאורים נאמרו על ידי הרבי  אחר תקנת לימוד הרמב"ם  וכולם נסדרו בסדרה  החדשה (תשע"ו) של ה"יין מלכות", אולם בפרדס המלך נסדרו כל הביאורים כולם – גם כולל אלו שנאמרו  לפני התקנה ובהם גם שיחות, הערות, מכתבים ומענות שכתב הרבי במשך ששים שנה ויותר.

כידוע בלב התקנה עומד הרעיון הנעלה שכל יהודי יקיף את כל הלכות התורה כולה במשך שנה, והרי ספר משנה תורה לרמב"ם מתייחד בכך שהוא הספר היחיד הכולל את כל הלכות התורה. וגם אם ידוע על כמה מגדולי ישראל שנהגו כן לעצמם, הרי שבא הרבי וקבע מנהג זה כדבר שווה לכל נפש.

כאשר הרבי עורר בקיץ תשד"מ אודות לימוד הרמב"ם היומי, הוא הזכיר מלבד את העניין הנ"ל, דבר חשוב נוסף: חז"ל אומרים שחורבן בית המקדש אירע בגלל שנאת חינם. על פי זה מובן, שביטול החורבן וביאת הגאולה תלוי באחדות ישראל. ביטול הסיבה לחורבן יבטל את המסובב.

ומכאן ששתי מטרות מרכזיות בלימוד הרמב"ם: לימוד כל הלכות התורה בכל שנה (התאחדות עם התורה), לימוד ביחד עם רבים מבני ישראל באותו מסלו לימוד (התאחדות עם ישראל). במילים אחרות, התקנה כוללת אלמנט ששייך ללימוד מסוג נעלה מאוד, לימוד כל הלכות התורה; ובה בעת מדובר במשהו שמופנה ונתבע מכל אחד ואחד, כדבר ששווה לכל נפש.

כבר לפני כשנתיים קבע הרה"ח אליהו מאיר אליטוב שליט"א מטרה ויעד ברור לסיים את הרמב"ם השלם לכבוד ג' תמוז תשפ"א שבהשגחה פרטית נפלאה, מלבד יום ההילולא של הרבי הוא גם סיום הלימוד במחזור הארבעים.

ביחד עם  צוות אברכים תלמידי חכמים  הבקיאים בשיחות קודשו של הרבי, עמלו סביב השעון על הכנת מהדורה מפוארת ומאירת עיניים של הספר משנה תורה לרמב"ם ומפרשיו, כשלצד המפרשים הקלאסיים – כסף משנה, לחם משנה, הגהות מיימוניות, מגדל עוז ורשימת מראי המקום של הרמב"ם בהלכותיו ועוד – נוסף "מפרש" חדש, תחת הכותרת "פרדס המלך" נלקטו, נערכו ותומצתו  שיחותיו של הרבי על הרמב"ם אלו שנאמרו קודם התקנה עם אלו שלאחריה.

הבשורה האדירה של הסדרה הזאת היא בכמה מובנים:

קודם כל, מהדורה מאירת עיניים ביופי והדר, גוף לשון הרמב"ם מנוקד, לצידו מעטרים את ההלכות כל המפרשים הקלאסיים. מהדורה זו מקלה על כל אחד ואחד ללמוד את הרמב"ם בצורה מענגת.

מעבר לכך, ודרמטי מזה, לראשונה הלומד החב"די יכול ללמוד רמב"ם כל יום ולקיים את תקנתו הקדושה של הרבי – תוך שהוא גם יכול בנקל ללמוד את חידושיו של הרבי על אתר, בהם גם חידושים שנאמרו בעקבות התקנה ולכבוד לומדיה.

"ארון הספרים שלנו מלא בשיחות וביאורים של הרבי על הרמב"ם", אומר הרב אליטוב, "אבל מעולם לא זכו לומדי הרמב"ם בחב"ד ומחוצה לה  ללמוד הלכה ברמב"ם עם ביאורו המיידי של הרבי על הדף. סדרה זו, שנערכת בסגנון  נהיר לכל, באופן בהיר וצח, פותחת צוהר לכל בן תורה לראות וללמוד את ביאורי הרמב"ם של הרבי על אתר".

סיום הרמב"ם  ביום ג' תמוז הקרוב הוא סיום היסטורי ממילא כיון  שבו יסתיימו ארבעים מחזורי לימוד מאז תיקן הרבי תקנתו הק', אבל לכבודו של היום הזה גם נעשה  גם  מעשה היסטורי בעל משמעות מרחיקת לכת  בכל הקשור להנחלת תורתו של הרבי  בקרב לומדי הרמב"ם כמו גם בקרב כל לומדי התורה מכל החוגים והקהילות בארץ ובחו"ל.

השקת הסט המהודר היא בהחלט סיבה מצויינת  לחסידי חב"ד שבכל אתר לאחל איש לרעהו:

                                    מזל טוב ליובאוויטש!

לרכישת הסט ומשלוח עד הבית, היכנסו עכשיו >>>

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.