מערכת COL צעיר | יום ט"ו סיון ה׳תשפ״א 26.05.2021

סובלים מנגיף קורונה, וכעת גם מסופה: סערת ציקלון מכה בהודו

בעוד היא נאלצת להתמודד עם פגעי הנגיף, מתרגשת על הודו מכה קשה נוספת – סופת ציקלון הזורעת הרס רב במדינה • כ-20 אלף בתים נפגעו מהסופה הקשה • שכוחו וגבורתו מלא עולם
סובלים מנגיף קורונה, וכעת גם מסופה: סערת ציקלון מכה בהודו
(Sanjoy Karmakar/Shutterstock)

סערת הציקלון 'טאוקטאה' מכה בימים אלו באזור החוף המערבי של הודו, כשהיא זורעת אחריה הרס וחורבן. מיליוני תושבים מתגוררים באזור בו פוגעת הסופה, ועלולים להינזק ממנה או מהשלכותיה.

עד לארץ הגיעה שמעה של 'המוטציה ההודית' המדבקת שעשתה שמות בקרב תושבי הודו. המצב במדינה שגם כך אינו שפיר, התדרדר עוד יותר בימי הקורונה, לאחר שנוצר לחץ על צוותי הרפואה ואזרחים רבים נדבקו בנגיף.

בעיית הקורונה משפיעה ישירות גם על פעולות ממשלת הודו בנושא הסופה, מאחר שכל פעולות הסיוע נעשות תחת המגבלות המקומיות המחמירות מאוד.

 

מנזקי הסופה בהודו | צילום:  Sanjoy Karmakar/Shutterstock


 

דיווחים מאזור הסופה מספרים כי למעלה מ20,000 בתי בוץ ומקומות מגורים נפגעו עד כה מהסופה המשתוללת. רבים מתושבי הודו מתגוררים בבתים כאלו, שעלותם ובנייתם זולה ונוחה. מעניין לציין, שדווקא במקרים של רעידות אדמה שהתרחשו באזור בעבר, היו אלו בתי הבוץ שלא נפגעו מהרעידות. אלא שהפעם, הסופה פגעה אנושות בעשרות אלפי בתים כאלו ובעליהם נותרו ללא קורת גג.

למרות הסופה העוצמתית והנזקים הגדולים, הצליחו שלטונות הודו, שזיהו בזמן את הסופה מתקרבת, להיערך כראוי ולפנות תושבים רבים המתגוררים באזורים נמוכים. הודות לכך הסופה כמעט ולא גרמה לנפגעים בנפש במקומות בהם פגעה.

זוהי הסופה החזקה ביותר שפגעה בהודו ב-20 השנים האחרונות, והיא הגיעה בשיאה למהירות של כ-210 קמ"ש.

כמו בכל פעם שאנחנו עדים לתופעות טבע פלאיות שכאלו מרחבי העולם, מתמלאים אנו התפעלות מגדלותו של הבורא ש'כוחו וגבורתו מלא עולם', ויחד עם זאת גם מהללים ומשבחים על השמירה שהעניק לעם ישראל היושב בארץ הקודש אשר 'עיני ה' אלוקיך בה, מרשית השנה ועד אחריתה'.

 

צפו בתיעוד מהסופה:

 

קרדיט: Twitter

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.