שלמה מן | יום ט"ו סיון ה׳תשפ״א 26.05.2021

לאחר 15 שנה: יוסי דייטש פורש לטובת נציג חב”ד יעקב הלפרין

סגן ראש העיר ירושלים הגיש אתמול מכתב התפטרות לראש העיר • למרות ההסכם: לפי שעה יעקב הלפרין, נציג חב"ד, לא ממונה לסגן ראש העיר • הלפרין צפוי להיכנס מחר במהלך ישיבת המועצה לתפקידו כחבר הנהלת העיר
לאחר 15 שנה: יוסי דייטש פורש לטובת נציג חב”ד יעקב הלפרין
דייטש והלפרין (צילומי ארכיון)

לאחר 15 שנות שירות, סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק שפ"ע הגיש אתמול (שלישי) מכתב התפטרות ממועצת העיר לראש העיר ירושלים, משה ליאון.

דייטש מפנה את מקומו במסגרת הסכם רוטציה פנימי במפלגתו לנציג חב"ד ר' יעקב הלפרין שיכנס מחר (חמישי), בישיבת המועצה, לתפקידו כחבר הנהלת העיר.

דייטש החל את פעילותו במועצת העיר ירושלים לפני כחמש עשרה שנה כחבר הנהלת העיר - תפקיד בו החזיק ברצף עד היום. 

לצד היותו חבר מועצה, שימש דייטש במהלך השנים כחבר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, החזיק בתיק שיפור פני העיר והתברואה, הוביל את פרויקט חידוש התשתיות בשכונות החרדיות, החזיק בתיק התכנון והבניה, יזם את פרויקט הקיץ 'עולים לירושלים' ומשמש מאז 2010 כסגן ראש העיר.

אתמול, במסגרת הסכם רוטציה פנימי בסיעת אגודת ישראל, הגיש דייטש את התפטרותו מהמועצה. 

ראש העיר משה ליאון: "אני נפרד בצער גדול מידידי הטוב יוסי. הוא יחסר לי גם בפן האישי וגם בפן הציבורי. לניסיון, המקצועיות והמסירות שיוסי הביא לעבודה – לא יהיה תחליף. הוא היה נציג ציבור נאמן, שייצג את שולחיו בכבוד, בנועם ובעיקר באנושיות שכל כך חסרה לנו בעשייה הציבורית. אני בטוח שעוד נכונו לו גדולות ונצורות לא רק בזירה המקומית. בשם הנהלת העיר ובשם תושבי העיר אני מודה לו על פעילותו ב-15 שנה האחרונות ומקווה לראות אותו בצמתים נוספים של עשייה למען תושבי ירושלים".

באתר חרדים 10 נחשף לפני חודשים אחדים כי לפני הבחירות לרשויות המקומיות חתמו יו”ר סיעת ‘שלומי אמונים’ מאיר פרוש, והמועמד לראשות העיר יוסי דייטש, על הסכם רוטציה עם חסידי חב”ד בירושלים, לפיו במידה ואגודת ישראל תכניס למועצת העיר רק שלושה נציגים - יוסי דייטש יפרוש כעבור שנתיים וחצי, ויעביר את כל תפקידיו בעירייה לנציג חב”ד ברשימה, יעקב הלפרין, שמוקם במקום הרביעי.

את ההסכם חתמו ראשי ‘שלומי אמונים’ עם הרב יוסף יצחק הבלין, רבה של קהילת חב”ד בשכונת רמת שלמה, ומנדי בלוי, מנהל ‘כולל חב”ד’ – שני הגורמים הדומיננטיים שהפעילו את חסידי חב”ד למען אגודת ישראל ומועמדה יוסי דייטש.

למרות שבשלומי אמונים ניסו באותם ימים להסתיר את ההסכם, הלפרין הודה אז: "יש לי רוטציה עם יוסי דייטש, יו”ר הרשימה, שלאחר שנתיים וחצי הוא מתפטר ואני נכנס במקומו ואף מקבל את כל התפקידים והתיקים שיהיו לו. אם זה סגנות ראש עיר, או תיק בכיר וכל דבר אחר. זה כבר נותן לנו קפיצה בעליית הדרגה”.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד שעומדים בהסכמים, שלומי אמונים פ...
ט"ו סיון ה׳תשפ״א
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.