מערכת COL צעיר | יום י"ד סיון ה׳תשפ״א 25.05.2021

כמעט כמו גשר המיתרים: חמישה גשרים יוצאי דופן ברחבי העולם

היכן נמצא הגשר הגבוה בעולם? ומה מיוחד בגשר שעל הכביש האטלנטי בנורבגיה? • 5 כבישים יוצאי דופן, כל אחד בתחומו • כולם בחכמה עשית
כמעט כמו גשר המיתרים: חמישה גשרים יוצאי דופן ברחבי העולם
(shutterstock)

מאז ומקדם נבנו גשרים בעולם. תפקידם של הגשרים הוא בדרך כלל, לחבר בין מקומות שההגעה אליהם הייתה מסובכת או קשה. בשנים האחרונות, עם היכולות החדשניות והאפשרויות החדשות, נוסף על שימושם העיקרי הפכו גשרים רבים לשמש גם כמיצגים אמנותיים או כדרך לביטוי עוצמתן של מדינות.

הכירו חמישה גשרים שבחרנו מתוך רבים:

 

גשר הנדרסון, סינגפור. צורה מרהיבה | צילום: shutterstock

 

גשר הנדרסון, סינגפור

מעל רחוב הנדרסון שבמרכז העיר סינגפור, מתנשא לגובה של 36 מטר 'גשר הנדרסון'. צורתו של הגשר מרהיבה - הוא נבנה בצורה גלית, חלקו עשוי עץ וחלקו פלדה. עם חשיכה מאירים אותו פנסי הלד שיוצרים יחד מראה מרהיב במיוחד.


גשר מפרץ ג'יאזו, סין. במשך מספר שנים הגשר הימי הארוך בעולם | צילום: shutterstock

 

גשר מפרץ ג'יאזו, סין

במשך מספר שנים החזיק גשר זה בתואר 'הגשר הימי הארוך בעולם' עד שנלקח ממנו לפני כארבע שנים. הגשר נועד לחבר בין הערים צ'אנגדו והונגאדו שבסין. בנייתו ארכה 4 שנים ועלות בנייתו הכוללת הגיעה ללמעלה מ4 מיליארד דולר. אורכו של הגשר על פי 'גינס', הוא מעט יותר מ41 קילומטרים!


הכביש האטלנטי, נורבגיה. שימו לב לצורתו של הכביש | צילום: shutterstock

 

הכביש האטלנטי, נורבגיה

בין איים קטנים וכפרי דייגים בנורבגיה מתפתל כביש בשם 'הכביש האטלנטי'. הכביש נמשך לאורך שישה קילומטרים בהם הוא מקשר בין אזורים בעלי אוכלוסיות קטנות של מקומיים. לאורך הכביש נפרסים שמונה גשרים שונים, שאחד מהם יוצא דופן במיוחד. כשתראו אותו תבינו מיד למה.


 

גשר באסקיה, נורבגיה. שימו לב לצורתו של הכביש | צילום: shutterstock

 

גשר באסקיה, ספרד

נהר קטן מפריד בין שתי הערים 'לאס ארנס' ו'פורטוגלט'. על מנת לחבר ביניהם, הוחלט לבנות גשר שיאפשר הגעה מעבר אחד של הנהר לעברו השני. אלא שהפעם לא מדובר בגשר מהסוג המוכר. הגשר הוא מתקן הנושא גונדולה תלויה, המיועדת להעברת אנשים ורכבים.


גשר מיו, צרפת. הגשר הגבוה ביותר בעולם | צילום: shutterstock

 

גשר מיו, צרפת

הגשר יוצא הדופן, זכה לשמו בזכות העיירה לצידה הוא עובר - 'מיו'. העיירה במשך שנים רבות סבלה העיירה מפקקים שגדשו את רחובותיה, בזכות מטיילים שעברו דרכה לעבר דרום המדינה. גם התושבים סבלו אז, וגם המטיילים שנאלצו לעמוד זמן רב בפקקים.

הפתרון שבנתה ממשלת צרפת, היה מוצלח במיוחד. גשר ענק, שנבנה בגובה שלא נמצא עוד כמותו בעולם, עקף את העיירה שחזרה להיות שקטה, וגם למטיילים הביא את הרווחה. הגשר לא רק היווה פתרון מוצלח לבעיה. הוא הפך בעצמו למוקד משיכה עבור מטיילים שנקלעו לאזור, והסתקרנו לפגוש בגשר הגבוה בעולם. גובהו של הגשר עצום - בשיאו הוא מתנשא לגובה של 343 מטרים!

 


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.