מערכת COL צעיר | יום י"ג סיון ה׳תשפ״א 24.05.2021

מלונדון לניו יורק ב3 שעות: האם נזכה לזה בקרוב?

החלום היומרני של החברה האמריקנית Boom מסעיר את דמיונם של רבים ברחבי העולם • האם נוכל לקצר את זמן הטיסה שלנו לכדי פחות מחציו? • מלונדון לניו יורק בפחות מארבע שעות
מלונדון לניו יורק ב3 שעות: האם נזכה לזה בקרוב?
shutterstock

אין ספק שהעומד בראש חברת התעופה Boom הוא אדם שמוכן לקחת סיכונים. גם אין ספק, שאם ההימור שהסכים לקחת יוכיח את עצמו, עתידה החברה להרוויח כסף רב ולשבור את שוק התעופה.

על מה אנחנו מדברים?

מזה כמה עשורים שעולם התעופה שוקט אל שמריו. לפחות בכל מה שקשור למהירות הטיסה וההגעה למחוזות מרוחקים. כבר עשרות שנים שטיסה ישירה מארץ הקודש לניו יורק נמשכת כ-12 שעות, ונראה שזה לא הולך להשתנות בקרוב.

 

ככה ייראה המטוס העתידני | צילום: אתר החברה, boomsupersonic


חברת Boom האמריקאית החליטה שזה הזמן לשנות כיוון. לא עוד טיסות ארוכות ומורטות עצבים – זה הזמן למצוא פתרונות טכנולוגיים על מנת לזרז את זמן הטיסה.

הם כמובן לא הראשונים. כבר לפני כ-50 שנה, כבש את העולם בסערה מטוס הקונקורד הצרפתי. הקונקורד, שהיה בהחלט מהיר, עשה את הדרך מצרפת לניו יורק במעט יותר מ-4 שעות, והיווה ללא ספק פתרון מעולה עבור אנשים שזמנם יקר להם.

 

  צילום: אתר החברה, boomsupersonic


 

אלא שהקונקורד ירד מפס הייצור עקב תקלות רבות שהתגלו בו והעלות הכספית הגבוהה שדרש השימוש בו. טיסה מצרפת לניו יורק יכלה להגיע למחיר של 20,000 דולר (של ימינו), וסכומים גבוהים שכאלו לא התאימו לכל כיס.

הפעם זה יהיה אחרת, מבטיחים בחברת Boom. המחיר ייחתך לכדי 5,000 דולרים עבור טיסה בתקופה הראשונה, אך עם הזמן – כך הם מקווים – יימצאו הפתרונות שיובילו למחיר נמוך בהרבה גם מזה. בנוסף, תחרות שעתידה להתפתח בתחום תוזיל את הכרטיסים עוד יותר, ובעתיד הלא כל־כך רחוק, ייתכן שטיסות כאלו ייצאו במחירים שמתאימים לכולנו.

 

וככה זה ייראה מבפנים |   צילום: אתר החברה, boomsupersonic


 

 במטוס העתידי, שצפוי לבצע את טיסת הבכורה שלו בעוד כחמש שנים, יוכלו לנסוע 65-88 נוסעים יחד, ולהספיק את המרחק שבין לונדון לניו יורק בפחות מארבע שעות. חזונה של החברה מבטיח כי בשלב עתידי יוכלו נוסעי המטוס להגיע לכל נקודה בעולם בתוך ארבע שעות לכל היותר.

"או שניכשל, או שנשנה את העולם" אמר מנכ"ל החברה מר בלייק שול. "אנחנו ממשיכי הדרך של ה'קונקורד'; מהמקום בו עצר, אנחנו ממשיכים - תוך תיקון הבעיות החשובות, ובראשם הדאגה לסביבה, והמחיר".


 לכל הכתבות לקורא הצעיר | COL צעיר


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.